شناسهٔ خبر: 51020014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

در بازار ارزهای دیجیتالی چه می‌گذرد؟

هشدار کلینتون درباره خطرات بیت کوین برای دلار آمریکا

اقتصادنیوز: در روزهای اخیر اخبار منفی متعددی درباره بیت کوین در رسانه‌های مخابره شده است؛ از احتمال ممنوع شدن این رمزارز در هند تا هشدار هیلاری کلینتون درباره آن.

صاحب‌خبر -

به اقتصادنیوز، بیت‌کوین در آغاز روز صعودی بود و سطوح مقاومت را در اوایل روز آزمایش کرد و در نهایت تا 58هزار و 500 دلار توانست صعود کند اما نتوانست این سطح بشکند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد نظرات منفی بر روی این ارز دیجیتالی افزایش پیدا کرده باشد. به طوری که هند در لایحه‌ای ممنوع کردن فعالیت‌های مربوط به رمزارزها را اعلام کرد.در این لایحه قانونی، اکثر رمزارزهای خصوصی از جمله بیت کوین ممنوع می‌شوند و زیرساخت‌های عرضه ارز دیجیتال رسمی این کشور فراهم می‌‌‌شود.

دولت هند لایحه مقرراتی جدیدی را به مجلس تقدیم می‌کند که به موجب آن این کشور تقریبا تمامی رمزارزها را به جز چند مورد را ممنوع می‌کند.

هشدار کلینتون برای بیت کوین

همچنین، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا هشدار داد که اگر بازارهای ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کنترل نشده باقی بمانند، می‌توانند دلار آمریکا را ارز ذخیره بی‌ثباتی کنند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفته است که بازارهای ارزهای دیجیتال به مقررات قوی تری برای محافظت در برابر دستکاری های فناوری توسط روسیه، چین و دیگران نیاز دارند.

در هفته‌های اخیر، کلینتون علیه مشکلاتی که ارز دیجیتال می‌تواند برای تسلط جهانی دلار آمریکا ایجاد کند، صحبت کرده است. او در نشست اقتصاد جدید بلومبرگ در سنگاپور گفت که اگرچه ارزهای دیجیتال یک فناوری «جالبی» هستند، اما می توانند اثرات منفی بر آمریکا و سایر کشورها داشته باشند. او گفت: «شاید با ارزهای کوچک شروع شوند اما بسیار بزرگتر پیش خواهند رفت.»

 

 

نظر شما