شناسهٔ خبر: 50981748 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واشنگتن: دولت جدید عراق باید بدون ترس و تهدید به خشونت تشکیل شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- نماینده آمریکا در سازمان ملل بر لزوم تشکیل دولت جدید عراق به دور از ترس، ارعاب یا تهدید به خشونت و همچنین محکومیت هر گونه تلاش برای تاثیرگذاری بر فرآیند انتخابات و تهدید کارمندان سازمان و کمیسیون انتخابات این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA)، «لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد شامگاه امروز (سه شنبه) طی سخنانی در جلسه شورای امنیت سازمان در مورد عراق، خاطر نشان ساخت که دولت جدید این کشور باید بدون ترس، ارعاب یا تهدید به خشونت تشکیل شود.

گرینفیلد در این باره اظهار داشت: از همه کشورها می خواهیم به فرآیند انتخابات احترام بگذارند و به قوه قضاییه اجازه دهند به طور مستقل و سریع به وظیفه قانونی خود عمل کند؛ رهبران عراق نیز باید پس از تایید نتایج انتخابات، وارد یک گفت و گوی سازنده برای تشکیل دولت شوند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه افزود: فرآیند تشکیل دولت باید بدون ترس، ارعاب یا تهدید به خشونت انجام شود و هر گونه تلاشی برای تأثیرگذاری بر فرآیند انتخابات با خشونت، ارعاب یا اجبار و هر گونه تهدید علیه کارکنان سازمان ملل و کمیسیون عالی مستقل انتخابات نیز باید با محکومیت کامل از سوی این شورا روبرو شود.

گرینفیلد همچنین تصریح کرد: در حالی که عراق به دنبال تکمیل مراحل نهایی این فرآیند انتخاباتی موفقیت آمیز و ساختن روی آن است، یک شریک قدرتمند در آمریکا دارد و ما متعهد به تعمیق روابط دو جانبه خود هستیم؛ ما از ایجاد یک عراق باثبات و دارای حاکمیت پشتیبانی می کنیم؛ این انتخابات ما را یک قدم به تحقق این هدف نزدیک می کند.

این در حالی است که در آغاز جلسه شورای امنیت نیز، «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده دبیرکل سازمان ملل و رئیس هیئت نمایندگی سازمان در عراق (یونامی) طی سخنانی ضمن تاکید بر این که انتخابات پارلمانی 10 اکتبر گذشته به طور کلی سالم ارزیابی شده، از مقامات و احزاب این کشور درخواست کرد که نتایج انتخابات را بپذیرند.

پلاسخارت در رابطه با تحولات پس از انتخابات پارلمانی عراق نیز از آرامش، خویشتن داری و گفت و گو به عنوان تنها راه برای حرکت به سمت جلو نام برده و عنوان کرد: همان گونه که نهاد قضایی (عراق) اعلام کرده، تاکنون هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات وجود ندارد.

نماينده سازمان ملل در عراق ضمن درخواست برای تعامل با مشکلات انتخاباتی بر اساس قانون، انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را به مثابه نقطه شروع مهمی در مسیر طولانی تری به سمت بازگرداندن اعتماد مردم برشمرده و اهمیت تشکیل یک دولت فراگیر را مورد تاکید قرار داد.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما