شناسهٔ خبر: 50973153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

گانتز: در دو پایگاه جنوب ایران پهپادهای هجومی پیشرفته مستقر شده‌ است/ بنت: اسرائیل آزادی عمل علیه ایران را حفظ می کند

وزیر جنگ اسرائیل ادعا کرد که ایران سعی بر ارسال مواد منفجره به کرانه باختری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه)، در کنفرانسی امنیتی-سیاسی که اندیشکده سیاست و استراتژی دانشگاه صهیونیستی «ریچمن» آن را برگزار کرد، به سخنرانی پرداخت.

بنی گانتز در اظهارات خود مدعی شد که ایران برای انجام عملیات در کرانه باختری سعی کرده است از پایگاه «T4» در سوریه با پهپاد به کرانه باختری مواد منفجره ارسال کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین از دو پایگاه در جنوب ایران نام برد و مدعی شد که در این پایگاه‌ها، پهپادهای هجومی پیشرفته مستقر شده‌ است.

***

بنت: اسرائیل آزادی عمل علیه ایران را حفظ می کند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است الزامی برای رعایت توافق هسته ای ایران ندارد و حتی اگر آمریکا به برجام برگردد؛ این رژیم آزادی عمل خود را حفظ می کند.

بنی گانتس,وزیر جنگ اسرائیل

به گزارش مهر به نقل از جروزالیم پست، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه آغاز دور هفتم مذاکرات وین، مدعی شد چنانچه توافق هسته ای جدیدی میان ایران و قدرت های جهانی حاصل شود؛ اسرائیل آزادی عمل خود را حفظ خواهد کرد.

وی در ادامه این ادعا افزود: اشتباهی که درباره توافق ۲۰۱۵ مرتکب شدیم را دیگر تکرار نمی کنیم. از لحظه ای که آن توافق امضا شد؛ برای ما حکم یک قرص خواب آور را داشت و موجب شد که کمتر برای حمله کردن آمادگی داشته باشیم. به هر حال، حتی اگر آن توافق احیا شود، اسرائیل به آن پایبند نخواهد بود.

بنت با این ادعا که ایران به دنبال ایجاد هژمون شیعی زیر چتر هسته ای است؛ افزود: امیدواریم جهان چشم خود را به روی این حقیقت نبندد اما حتی اگر چنین کند؛ ما قصدی برای چشم پوشی از آن نداریم. حتی اگر ایران و آمریکا به این توافق بازگردند، اسرائیل یکی از طرفین آن نیست و به آن التزام ندارد.

نظر شما