شناسهٔ خبر: 50968155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نخست‌وزیر اسرائیل: ایرانی‌ها از دور به ما آسیب می‌زنند، هیچ التزامی به توافق هسته‌ای نخواهیم داشت

صاحب‌خبر -

شفقنا- در حالی که شش روز تا مذاکرات هسته‌ای ایران در وین باقی مانده است، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر به موضع‌گیری علیه برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ به گفته رسانه‌های اسرائیلی، نفتالی بنت امروز (سه‌شنبه) با حضور در نشستی به سخنرانی درباره مذاکراتی که قرار است در آذر ماه میان ایران و قدرت‌های جهان برگزار شود، پرداخت.

وی در سخنانی گفت: «ایرانی‌ها از همان تهران آرامش ما را سلب کرده و در حالی که خودشان در امنیت کامل نشسته‌اند، اسرائیل را با موشک محاصره کرده‌اند، آنان از را دور هم ما را اذیت می‌کنند.»

بنت در این سخنرانی دوباره ادعای بی‌اساس خود مبنی بر حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه قدس، از تروریست را مطرح کرد و به اتهام‌زنی علیه برنامه هسته‌ای ایران م مذاکرات آذرماه پرداخت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که اگر توافقی میان ایران و قدرت‌های جهان اتفاق بیفتد، اسرائیل به آن متعهد نبوده و ممکن است یه دوره پیچیده با متحدانمان آغاز شود، زیرا آزادی عمل اسرائیل برای ما از همه چیز مهم‌تر است.

نفتالی بنت در ادامه گفت: «هرگز اشتباهی که در توافق هسته‌ای سال 2015 رخ داد و مانند آنکه اسرائیل قرص خواب خورده باشد، دیگر تکرار نخواهد شد و ما به خواب نخواهیم رفت و ما از این اشتباه عبرت گرفته و آزادی عمل خود را حفظ می‌کنیم.

او همچنین تأکید کرد که تل آویو هیچ التزامی به توافق هسته‌ای با ایران ندارد، حتی اگر کشورهای بزرگ این توافق را اجرا کنند و اسرائیل خطایی را را که در سال 2015 مرتکب شد را دیگر تکرار نخواهد کرد.

نفتالی بنت سپس مدعی شد که ایران به وسیله گروههای همسو با خود در منطقه دست به عملیات می‌زند و از این رو گفت: «منطقی نیست که با شبه‌نظامیان مبارزه کنیم و کاری با ایران را که آن‌ها را فرستاده، نداشته باشیم.»

این خبر را در وبگاه عرب48 ببینید

نظر شما