شناسهٔ خبر: 50950111 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هشدار درباره نفوذ تروريست ها از افغانستان به روسيه

صاحب‌خبر -
هشدار درباره نفوذ تروريست ها از افغانستان به روسيه
خبرگزاری آریا- معاون دبیر شورای امنیت روسیه نسبت به نفوذ تروریست‌ها از افغانستان به کشور‌های آسیای میانه هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر گربنکین معاون دبیر شورای امنیت روسیه روز یکشنبه گفت تروریست‌ها می‌توانند از افغانستان به کشور‌های آسیای میانه نفوذ کنند و از مرز قزاقستان به روسیه وارد شوند. وی در مصاحبه با روزنامه دولتی روسیکایا گازت گفت: دولت روسیه از زمان به قدرت رسیدن طالبان در این کشور به دقت اوضاع در افغانستان را زیر نظر دارد.
این مقام روس افزود: ”خطر نفوذ اعضای تروریسم بین المللی و سازمان‌های افراطی در خاک روسیه و نقل و انتقال وسایل خرابکاری و ترور وجود دارد. این نتیجه افزایش شمار مراکز بی ثباتی سیاسی و نظامی در نزدیکی مرز‌های ماست.“ وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحران‌های سیاسی و اقتصادی در منطقه بعید است این اوضاع بهبود یابد و دولت روسیه انتظار دارد میزان قاچاق مواد مخدر و سلاح و مهاجرت‌های کنترل نشده آوارگان همراه گروه‌های تروریستی که در میانشان پنهان هستند افزایش بیشتری بیابد.

تروریست‌ها می‌توانند از افغانستان به کشور‌های آسیای میانه نفوذ کنند
گربنکین افزود:‌” تکفیری‌ها و تروریست‌های افغانستان می‌توانند به کشور‌های آسیای میانه نفوذ کنند و از آنجا از طریق بخش روسیه-قزاقستان در مرز، وارد روسیه شوند.“ معاون دبیر شورای امنیت روسیه ادامه داد: این مساله در دستور کار دیدار سالانه اخیر دبیر‌های شورای امنیت کشور‌های عضو سازمان کشور‌های مستقل همسود (CIS) بوده است.
پیش از این واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل نسبت به فروپاشی اقتصادی افغانستان هشدار داده و در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات افغانستان و تمدید مأموریت امدادرسانی سازمان ملل در این کشور گفت: باید بر روی ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تمرکز کرد و امیدواریم حامیان مالی و کشور‌های کمک کننده، در بهبود اوضاع اقتصادی این کشور سهیم باشند. وی افزود: افغانستان در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد و این مسئله، به صدا درآمدن زنگ هشدار درباره وقوع بی ثباتی و بحران انسانی واقعی در افغانستان است که جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نظر شما