شناسهٔ خبر: 50937211 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تاکید وزارت خارجه عراق بر مخالفت قاطع با عادی سازی با رژیم صهیونیستی

در پی انتقادهایی که از مصاحبه فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق با رسانه اسرائیلی مطرح شده است، وزارت خارجه عراق مجددا بر موضع ثابت این کشور در قبال عادی‌ سازی روابط با این رژیم تاکید کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: بار دیگر تاکید می‌کنیم موضع وزارت خارجه کما فی السابق، موضع ثابت و حمایتی از مساله فلسطین، تحقق حقوق مشروع و کامل مردم فلسطین و مخالفت قاطع با عادی‌سازی روابط با اسرائیل است و دولت عراق این موضع را اولویت خود قرار داده است.

در ادامه این بیانیه آمده، موضع عراق در حمایت از مساله فلسطین و تحقق حقوق کامل و مشروع مردم فلسطین ثابت است و عراق قاطعانه با مساله عادی‌سازی روابط با اسرائیل مخالف است.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد: فواد حسین، وزیر خارجه در کنفرانس گفت‌وگوی منامه همانند تمامی ارگان‌های بین‌المللی دیگر بر حق مردم فلسطین و مخالفت با هر گونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد.

الصحاف در پایان درباره مصاحبه فواد حسین با کانال اسرائیلی توضیح داد: این کانال اسرائیلی با جعل هویت خود با وزیر امور خارجه عراق مصاحبه کرد و از صحت ادعای این کانال اطمینان حاصل نشد؛ به ویژه که وزیر خارجه چه در این کنفرانس و یا مصاحبه‌های تلویزیونی متعدد بر مخالفت با عادی‌سازی تاکید کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما