شناسهٔ خبر: 50914314 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کارشناس اقتصادی خواستار شد؛

ثبات نسبی بورس با دخالت هوشمندانه دولت

مظفری، کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه دولت نباید در بازارهای اقتصاد دخالت کند گفت: اگر دخالت دولت به حداقل برسد روند بازار مالی و عرضه و تقاضا هم قطعاً به یک ثبات نسبی خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، هاشم مظفری، استاد دانشگاه استان اردبیل و کارشناس اقتصادی و اقتصاد بین الملل گفت: یکی از محل های پس انداز مردم طی دو سه سال اخیر، بازار سرمایه و خرید سهام بود که متاسفانه اعتماد آنها به دولت از بین رفت.

وی با تصریح بر اینکه دخالت نهادهای دولتی در بازار سرمایه باعث مشکلات عدیده ای شده افزود: اگر اعتماد از دست رفته را از طریق کانال های اقتصادی ترمیم و جبران کنیم مردم هم از این بازار استقبال خواهند کرد.

کارشناس اقتصاد بین الملل با بیان اینکه بازار سرمایه باید بر مبنای عرضه و تقاضا شکل بگیرد گفت: دولت با هدف تأمین کسری بودجه، کاری کرد که ثروت و سرمایه مردم به جیب خودش برود و در این میان مردم ضرر کردند.

مظفری با تأکید بر اینکه دولت نباید در بازارهای اقتصاد دخالت کند اظهارکرد: وظیفه دولت، دخالت هوشمندانه یا همان نظارت است لذا اگر دخالت دولت به حداقل برسد روند بازار مالی و عرضه و تقاضا هم قطعاً به یک ثبات نسبی خواهد رسید.

نظر شما