شناسهٔ خبر: 5088055 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بیست و دومین دوره مسابقات از امروز در روسیه آغاز می‌شود

خیز بلند تیم ملی تکواندو برای کسب عنوان قهرمانی جهان

بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان، در حالی از امروز آغاز می‌شود که تیم ملی کشورمان شانس بسیاری برای کسب عنوان قهرمانی دارد.

صاحب‌خبر -


سرویس ورزشی-

بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه به میزبانی چیلیابینسک روسیه برگزار می‌شود که بر این اساس، عصر یکشنبه جلسه قرعه‌کشی هشت وزن زنان و مردان در هتل رادیسون برگزار شد و طی آن رقبای 13 نماینده ایران در فاصله دو روز مانده به آغاز این رقابت‌های مهیج، مشخص شدند. این دوره از مسابقات با حضور 875 تکواندوکار از 136 کشور در سالن تراکتور شهر چیلیابینسک برگزار می‌شود که فرزان عاشورزاده اولین نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود. براساس قرعه کشی، فرزان عاشورزاده، وزن 58- کیلوگرم در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده است و در دور دوم، یکی از نمایندگان قزاقستان و آلبانی حریف او خواهند بود.
شانس کسب مدال در تمامی اوزان
پیش از آغاز این رقابت‌ها، بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: مسابقه‌های جهانی که گرید 12 دارد از سطح بالایی برخوردار است. تمام کشورها برای کسب 120 امتیاز مسابقه‌ها تلاش می‌کنند. با توجه به اهمیت و سنگینی مسابقه‌ها فشار تمرینی ما زیاد بود. اردوها را چند ماهی است آغاز کردیم البته در طی این مدت تکواندوکاران در تورنمنت‌ها و مسابقه‌های متعددی شرکت و در این تورنمنت‌ها تجربه‌های زیادی کسب کردند سال 93 برای تیم سخت اما خوب گذشت. برای سال 94 هم می‌خواهیم با قهرمانی جهان شروع طوفانی داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: میانگین سنی تیم ما پایین است. اما تمام بازیکنان جوان تیم هم تجربه کافی دارند. تیم تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌هاست. درخصوص انتخاب نفرات در هر وزن سعی کردیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم و حق کسی را ضایع نکنیم. تیم در بالاترین سطح آمادگی به مسابقه‌های جهانی اعزام شد. بازیکنان از نظر روحی و فیزیکی آماده هستند تا بتوانند قهرمانی جهان را برای تکواندو ایران تکرار کنند. مقانلو ادامه داد: ملی‌پوشان با توجه به زحماتی که کشیده‌اند لیاقت قهرمانی را دارند. انگیزه همه بازیکنان بالاست. یک همدلی و اتحاد خاصی در میان ملی‌پوشان هست که مطمئنا روی نتیجه آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود. من و مربیان تیم سعی کردیم رابطه دوستانه‌ای با ملی‌پوشان داشته باشیم و بدون هر حاشیه و استرسی اردوها را برگزار کنیم.
مقانلو در پاسخ به این سوال که امید کسب مدال طلا را در کدام یک از اوزان دارید، گفت: من به تمام وزن‌ها امیدوارم. نمی‌شود پیش‌بینی کرد که چه وزنی مدال طلا می‌گیریم. اما در 8 وزن هم شانس کسب مدال را داریم. به بازیکنانم ایمان دارم که می‌توانند سکوی قهرمانی را از آن خود کنند. امیدوارم با کسب امتیازات مسابقه‌های جهانی تکواندوکاران بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند و حاشیه امنیت را حفظ کنند. قصد داریم در هر وزن المپیکی 2 نماینده در 6 نفر اول رنکینگ داشته باشیم تا با توجه به مصدومیت‌ها احتمالی بتوانیم جایگزین داشته باشیم.
وی افزود: ملی‌پوشانی که شانس حضور در مسابقه‌های جهانی را از دست داده‌اند باید امیدوار باشند که در تورنمنت‌ها و مسابقه‌های گرندپری شانس کسب امتیاز را خواهند داشت. مسابقه‌های جهانی هم مثل دیگر مسابقه‌ها است اما به دلیل امتیاز بالا و حضور تعداد زیادی از ورزشکاران مسابقه‌ها سنگین می‌شود.
سرمربی تیم ملی تکواندو درخصوص تیم ملی بانوان گفت: تمرین ملی‌پوشان دختر را ندیده‌ام و نمی‌توانم نظری بدهم. اما آن طور که شنیده‌ام و نتایج آن را تا حدی دنبال می‌کنم به عنوان یک کارشناس تکواندو فکر می‌کنم که بانوان بتوانند اولین مدال ایران را در تاریخ مسابقه‌های جهانی بگیرند.
لازم به یادآوری است که بیست و یکمین دوره از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان از روز ۲۴ تیرماه به مدت یک هفته درسالن «اکس پوزیتور سنتر» شهر پوئبلا پیگیری شد که در پایان و در بخش مردان تیم ملی تکواندوی ایران پس از کره جنوبی عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

نظر شما