شناسهٔ خبر: 50867476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس هواشناسی:

آسمان استان بوشهر ابری می‌شود/ احتمال وقوع رگبار پراکنده باران

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش پوشش ابر در استان خبر داد و گفت: وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

صاحب‌خبر -

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز با افزایش پوشش ابر، وقوع رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای در برخی از مناطق جنوبی و نواحی شرقی استان دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از بعدازظهر شنبه هفته آینده، با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان، سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا افزایش خواهد یافت و سواحل استان تا روز دوشنبه متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی این مدت وقوع رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد غالباً در نواحی شمالی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با خروج این سامانه از روز سه شنبه، سرعت وزش بادهای شمالی افزایش یافته و دریا تا اواخر هفته مواج و متلاطم خواهد بود.

مساعدی گفت: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و در برخی مناطق جنوبی و شرقی استان گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا غربی گاهی جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و امروز در هنگام وزش تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعات امروز در مناطق جنوبی استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

نظر شما