شناسهٔ خبر: 50855981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جایگاه سوخت فرودگاه کلاله باید تعیین تکلیف شود

گروه استان‌ها - عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی از مهلت یک هفته‌ای رئیس جمهور به دو وزیر راه و شهرسازی و نفت برای پاسخگویی و تعیین تکلیف جایگاه سوخت فرودگاه کلاله خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا آریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: دومین فرودگاه استان گلستان در شهرستان کلاله واقع شده است که با وجود داشتن زیرساخت‌های لازم برای برقراری پروازهای مستمر فقط به علت نداشتن جایگاه سوخت، سال‌هاست که بلاتکلیف مانده است.

وی گفت: این فرودگاه می‌تواند به حدود یک میلیون نفر از جمعیت استان در 7 شهرستان کلاله، مراوه تپه، گالیکش، مینودشت، گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان خدمات رسانی کند.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از ساکنان این شهرستان‌ها اصالت سیستانی و بلوچ دارند و متقاضی سفر هوایی به زابل، زاهدان، مشهد و تهران هستند.

وی یادآور شد: فرودگاه کلاله قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و برای استفاده در سمپاشی هوایی اراضی کشاورزی احداث شده و بعد از پیروزی انقلاب نیز با انتقال ساکنان یکی از روستاها، 400 هکتار از بهترین زمین‌های کشاورزی منطقه به این فرودگاه الحاق شد.

آریان‌پور با بیان اینکه میلیاردها تومان صرف ایجاد زیرساخت‌ها در این فرودگاه شده است، گفت: باتوجه به وجود پارک ملی گلستان و هم چنین عبور خط لوله انتقال گاز ایران - ترکمنستان از حوالی این فرودگاه، از نظر پدافند غیرعامل نیز برای کمک به اطفای حریق‌های احتمالی اهمیت دارد.

وی افزود: با وجود همه زیرساخت‌ها، تنها به علت نداشتن جایگاه سوخت این فرودگاه و شرق استان گلستان از داشتن پروازهای با برنامه و مستمر محروم هستند که پیگیری‌های زیادی در این زمینه از وزارتخانه‌های مختلف انجام دادیم.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پس از پیگیری‌های فراوان، رئیس جمهور به دو وزیر راه و شهرسازی و نفت برای پاسخگویی و تعیین تکلیف جایگاه سوخت فرودگاه کلاله مهلت یک هفته‌ای داده است.

وی ابراز امیدواری کرد با حل شدن مشکل جایگاه سوخت این فرودگاه، شاهد پروازهای مستمر از فرودگاه کلاله باشیم که بی شک در توسعه و رونق اقتصادی منطقه آثار زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/582/ ع

نظر شما