شناسهٔ خبر: 50836513 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

فوتبال ایران با شکست سوریه به یک‌قدمی جام‌جهانی رسید

شام صعود در تهران

دیدار تیم‌های ملی فوتبال سوریه و ایران با برتری قاطع شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

تیم‌ملی فوتبال کشورمان در چارچوب مرحله نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام‌جهانی2022 قطر از ساعت19:30 دیشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه ملک‌عبدالله دوم اردن به مصاف سوریه رفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید. سردار آزمون(33)، احسان حاج‌صفی(42-پنالتی) و علی قلی‌زاده(89) برای ایران گلزنی کردند تا تیم‌ملی فوتبال کشورمان در یک‌قدمی صعود به جام‌جهانی2022 قطر قرار بگیرد. آزمون که گل نخست این مسابقه را به ثمر رساند، تعداد گل‌های ملی خود را به عدد 39 رساند تا ضمن عبور از رکورد علی کریمی و قرار گرفتن کنار جواد نکونام، تعداد گل‌های خود به سوریه را هم به عدد 4 رساند تا درکنار علی دایی قرار بگیرد.
برای ایران امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی (66-میلاد سرلک)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (80-اللهیار صیادمنش)، امید نورافکن، احمد نوراللهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده (90-مهدی قایدی) و سردار آزمون باری کردند.

در دقیقه33 بازیکنان سوریه قصد داشتند روی دروازه ایران خطرساز شوند، اما یک دفع توپ از محمدحسین کنعانی‌زادگان و پاس او برای وحید امیری، به این بازیکن فرصت داد تا با پاسی سریع پشت مدافعان سوریه سردار آزمون را صاحب موقعیت کند و این بازیکن هم توپ را به تور دروازه چسباند.

در دقیقه39 ارسال وحید امیری پس از برخورد به دست عمرالسومه در محوطه جریمه سوریه متوقف شد که تصمیم داور ادامه بازی بود، اما پس از لحظاتی داور چینی با کمک VAR، پنالتی ایران را اعلام کرد. احسان حاج‌صفی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با شوتی محکم به سمت چپ دروازه، برای دومین‌بار ایران را به گل رساند. در دقیقه44 محمود المواس پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد که با یک سرتوپ شجاع خلیل‌زاده را فریب داد و شوت خود را روانه دروازه ایران کرد، اما توپ پس از برخورد به تیر افقی دروازه ایران بیرون آمد تا این خطر دور شود.

در دقیقه63 وحید امیری از سمت چپ نفوذی به محوطه جریمه سوریه داشت و توپ خوبی را برای گلزنی سردار آزمون فراهم کرد، اما ضربه این بازیکن در میان شلوغی مدافعان سوریه کم‌دقت بود و به بیرون رفت.
در دقیقه89 حرکت فوق‌العاده قلی‌زاده از سمت چپ با دریبل‌ها و حرکات تکنیکی او منجر به گل سوم ایران روی حرکت انفرادی او شد تا کار برای سوریه تمام شود و تیم‌ملی کشورمان با 16امتیاز همچنان بدون شکست، صدرنشین گروه Aرقابت‌ها باشد. پس از ایران نیز کره‌جنوبی 14امتیازی در رده دوم است و امارات 6امتیازی در رتبه سوم قرار دارد. با توجه به چهار بازی باقی‌مانده و فاصله میان تیم‌ها، تیم کشورمان درصورت پیروزی در یک مسابقه دیگر و حفظ فاصله 10امتیازی خود با تیم سوم جدول، صعودش به جام‌جهانی2022 قطر را قطعی خواهد کرد. تیم‌ملی فوتبال کشورمان در روزهای 7 و 12 بهمن‌ماه در تهران به ترتیب به مصاف عراق و امارات خواهد رفت و می‌تواند جشن صعودش را در تهران برپا کند.

نظر شما