شناسهٔ خبر: 50836013 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گفتگوی پوتین و لوکاشنکو درباره بحران مهاجران در مرز بلاروس و لهستان

صاحب‌خبر -

شفقنا- روسای جمهور روسیه و بلاروس در تماسی تلفنی درباره بحران مهاجران در مرز این کشور با لهستان گفتگو کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، ولادیمیر پوتین،‌رئیس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس امروز سه شنبه در تماسی تلفنی با اشاره به گفتگوی روز گذشته لوکاشنکو و صدراعظم آلمان درباره بحران مهاجرت و وضعیت مهاجران در مرز بلاروس و لهستان گفتگو کردند.

کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: گفتگویی تلفنی میان پوتین و لوکاشنکو انجام شد که در پی تماس تلفنی الکساندر لوکاشنکو و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بود که دیروز دوشنبه برگزار شد.

خبرگزاری بلاروس به  این تماس تلفنی پرداخت و افزود: سران دو کشور ابتدا درباره وضعیت مرز بلاروس و لهستان و اقدامات مشترک برای دفاع از مرز گفتگو کردند. لوکاشنکو همچنین در خصوص محتوای گفتگوهای خود با مرکل در روز دوشنبه به پوتین توضیح داد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیروز دوشنبه گفتگویی تلفنی با موضوع بحران مهاجران در مرز میان بلاروس و لهستان داشتند که در جریان آن درباره راه‌های حل بحران حاد مهاجران گفتگو کردند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که پنجمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس، به دلیل بحران پناهجویی، به تصویب رسیده است. او گفت که شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی که در نقل و انتقال پناهجویان نقش داشته‌اند، هدف این اقدامات تنبیهی قرار گرفته‌اند.

هم‌اکنون حدود ۳۵۰۰ پناهجو در پشت مرزهای مشترک بلاروس و لهستان در سرمای زیر صفر تجمع کرده‌اند. ارتش لهستان هزاران سرباز به این منطقه مرزی فرستاده است تا با وجود سیم‌های خاردار مانع از ورود پناهجویان به این سوی مرز شود.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

نظر شما