شناسهٔ خبر: 50827633 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

امکان ثبت‌نام مردان مجرد‌ بالای 45 سال در نهضت ملی مسکن فراهم شد‌

معاون مسکن و ساختمان از امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای 45 سال سن و بیماران خاص در نهضت ملی مسکن، بر اساس مصوبه تازه هیات دولت، خبر داد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| محمود محمودزاده معاون وزیر مسکن از مصوبه دولت برای امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای 45 سال سن و بیماران خاص با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح نهضت ملی مسکن، خبر داد.

 

به گزارش فارس، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه چهارشنبه هیات دولت، پیشنهاد پیشین وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح بخشی از آیین‌نامه قانون ساماندهی مورد تایید قرار گرفت و تصویب شد. بر اساس این مصوبه، دو گروه از مجردان که شامل مردان مجرد 45 سال به بالا و دیگری بیماران خاص با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند در این طرح نهضت ملی مسکن مشارکت داشته باشند و ثبت‌نام کنند.

 

محموزاده یادآور شد: پیش‌تر سه گروه از مجردان، شامل زنان خودسرپرست بالای 35 سال، معلولان جسمی و حرکتی با 20 سال سن، و نخبگان علمی امکان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند که با مصوبه اخیر هیات دولت، دو گروه دیگر، مردان مجرد بالای 45 سال سن و بیماران خاص نیز به گروه واجدان شرایط نهضت ملی مسکن افزوده شدند.

 

سابقه سکونت برای مهاجران از مبدا کلانشهرها به یک سال کاهش پیدا کرد

 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص سابقه سکونت متقاضیان نهضت ملی مسکن که پیش‌تر 5 سال اعلام شد، توضیح داد: برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یک سال تقلیل پیدا کرده است. بدین معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد. همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت 5 ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست. این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند. 

نظر شما