شناسهٔ خبر: 50821400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

زهرا آهنگرزاده:

برف، افزایش شدت وزش باد، ابرناکی و کاهش دما در خراسان رضوی

موج نیوز

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان‌ رضوی بیان کرد: از فردا، بارش‌ها به صورت برف خواهد بود که در ارتفاعات همراه با کولاک، تشکیل مه و کاهش دید است و این هوای سرد تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا آهنگرزاده کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان‌ رضوی در خبری اعلام کرد: از اوایل فردا شب بارش‌ها در مشهد به صورت باران آغاز می‌شود و صبح چهارشنبه، ۲۶ آبان، بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

آهنگرزاده در ادامه این خبر افزود: از فردا استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار قرار می‌گیرد و شاهد افزایش شدت وزش باد و ابرناکی و همچنین کاهش دما در استان خواهیم بود و علاوه بر این وزش باد در نواحی شرقی استان شدید و همراه با گردوخاک خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان‌ رضوی همچنین اضافه کرد: به تدریج از ساعات بعد از ظهر روز سه‌شنبه، ۲۵ آبان، از نواحی شمال و شمال غربی استان بارش‌ها به صورت باران آغاز شده و با گسترش این سامانه شاهد کاهش قابل ملاحظه دما خواهیم بود.

وی ادامه داد: از اوایل وقت چهارشنبه هم بارش‌ها به صورت برف خواهد بود که در ارتفاعات همراه با کولاک، تشکیل مه و کاهش دید است و این هوای سرد تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد و در مشهد نیز از اوایل فردا شب بارش‌ها به صورت باران آغاز می‌شود و صبح چهارشنبه بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان‌ رضوی تصریح کرد: فردا شب دمای هوای مشهد بین صفر تا منفی یک و صبح روز چهارشنبه یک درجه زیر صفر و در گرمترین ساعات دمای هوا به سه درجه بالای صفر می‌رسد و روز سردی را تجربه خواهیم کرد و همچنین چهارشنبه شب دمای هوا به پنج درجه زیر صفر خواهد رسید.

وی تاکید کرد: احتمال وقوع سیل در برخی رودخانه ها و هشداردر زمینه اتراق نکردن در حاشیه رودخانه‌ها داده شده است و شهروندان باید در روزهای پیش رو از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری و راجع به مدیریت در مصرف منابع انرژی اقدام کنند و کشاورزان نیز درباره تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

آهنگرزاده در خاتمه یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای منفی چهار درجه سردترین و بردسکن با بیشینه دمای ۱۹ درجه گرم‎ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد به ترتیب سه تا ۱۵ درجه بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از تایباد با ۳۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

نظر شما