شناسهٔ خبر: 50807275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

شبیه‌ساز هواپیمای ایلوشین در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز افتتاح شد

شبیه ‌ساز هواپیمای ترابری فوق‌سنگین ایلوشین در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز به نام خلبان شهید «صمد اکبرپور» به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  امیر دریادار حبیب الله سیاری در آئین افتتاح شبیه‌ساز هواپیمای ایلوشین، گفت: همت و تلاش متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه خودکفایی صنایع دفاعی به بار نشسته و خداوند را به شکرانه داشتن ارتشی قوی کنار دیگر نیروهای مسلح کشور شاکر هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش، افزود: نه تنها تمام خلبان‌های نیروی هوایی ارتش می‌توانند از این شبیه‌ساز (سیمیلاتور) استفاده کنند و آموزش‌های لازم را ببینند بلکه امکان خدمات آموزش به خلبانان کشوری و نیروهای مسلح دیگر که این هواپیما را در اختیار داشته باشند هم وجود دارد.

در ادامه امیر سرتیپ خلبان واحدی ضمن تقدیر و تشکر از تمام تلاشگران عرصه صنایع دفاعی کشور، خطاب به مهندسان و رزمندگان خط علمی و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش گفت: تیرماه ۹۹ نیروی هوایی ارتش از طراحی و ساخت بزرگترین شبیه‌ساز پروازی هواپیمای ترابری ایلوشین ۷۶ که توسط کارشناسان و نخبگان سازمان تخقیقات و خودکفایی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان انجام شده بود رونمایی کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش، افزود: امروز با گذشت یک سال از آن زمان و اتمام مراحل تنظیمات کارخانه‌ای و انتقال آن به پایگاه هوایی شهید دوران وارد مرحله بهره‌برداری در حوزه آموزش‌های عملیاتی شده‌ایم و با بهره‌برداری از این سامانه شبیه‌ساز در آموزش هواپیمای ایلوشین به خودکفایی رسیده‌ایم.

این شبیه‌سار با حضور خانواده خلبان شهید «اکبرپور» افتتاح و به نام خلبان شهید صمد اکبرپور نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/

نظر شما