شناسهٔ خبر: 50763292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در مجموعه تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی در اراک افزایش می‌یابد

گروه استان‌ها- شهردار اراک گفت: نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در مجموعه تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی در اراک افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا کریمی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به وضعیت تاکسیرانی گفت: در زمینه وضعیت تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی نظارت‌های لازم انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف در امر رعایت موارد بهداشتی برخورد انجام می‌شود که در این راستا مجموعه مدیریت شهری تمام توان خود را به‌کار خواهد گرفت.

وی افزود: مواردی که ستاد کرونا به عنوان بایدها و نبایدها به شهرداری اعلام می‌کند با جدیت و دقت در دستور کار قرار می‌گیرد که در این راستا و در زمینه دریافت پول نقد در اتوبوس‌ها با پیمانکار مربوطه پیگیری می‌کنیم.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف پایین آمده است

" محسن خیرمند" معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به روند شیوع بیماری کرونا در استان گفت: بر اساس آمارها بیشترین میزان ابتلا بین زنان خانه‌دار بوده که از همسر و فرزندان خود این بیماری را می‌گرفتند و یا با عدم رعایت پروتکل‌ها هنگام خرید درگیر بیماری می‌شدند به همین سبب باید اطلاع‌رسانی ویژه برای این گروه انجام شود.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف پایین آمده که سبب افزایش درگیری با این بیماری می‌شوند همچنین با وجود افزایش کرایه تاکسی‌ها اما همچنان 4 مسافر سوار می‌کنند که شهرداری باید در این زمینه ورود پیدا کند.

ضرورت نظارت دقیق بر وضعیت گرمخانه‌ها در استان مرکزی

"بهروز اکرمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به کاهش حساسیت نبست به بیماری کرونا گفت: اکنون در دنیا و کشورهای همسایه شاهد افزایش بیماری و مرگ و میر هستیم که باید رعایت پروتکل‌ها در دستورکار قرار گیرد و همه اقدامات و تصمیمات قبل از شیوع موج جدید باشد.

وی افزود: بازگشایی مدارس باید بر اساس دستورالعمل ستاد ملی و استانی کرونا و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شود و شهرداری‌ها هم باید با هماهنگی مراکز بهداشت بر وضعیت گرمخانه‌ها نظارت داشته باشند.

اکرمی ادامه داد: سوار کردن بیش از 3 مسافر در تاکسی‌ها تخلف است که علاوه‌ بر برخورد پلیس راهور شهرداری‌ها باید در این زمینه ورود پیدا کنند و تصمیمات جدی در این زمینه گرفته شود.

61دستگاه اجرایی اطلاعات واکسیناسیون کارکنان را اعلام کردند

"زهرا آخانی" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به روند واکسیناسیون کارمندان ادارات گفت: 61 دستگاه اجرایی اطلاعات لازم در این زمینه را ارسال کردند که از تعداد 23 هزار و 797 پرسنل شاغل در ادارات 22 هزار و 624 نفر واکسن دریافت کردند و 942 نفر معذوریت پزشکی دارند.

وی با اشاره به اینکه 231 نفر به دلایل نامشخص واکسن دریافت نمی‌کنند گفت: تعدادی از این افراد از تزریق واکسن ترس و واهمه دارند که باید اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی آنها انجام شود.

انتهای پیام/713/ح

نظر شما