شناسهٔ خبر: 50732941 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مقابله نیروهای ارتش سوریه با یک کاروان آمریکایی

ابنا

ارتش سوریه مانع ورود کاروان آمریکایی به شهر قامشلی، شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ ارتش سوریه از ورود کاروان لجستیکی ارتش ایالات آمریکا به شهر «قامشلی» در استان حسکه در شمال شرق سوریه، جلوگیری کرد.

براساس این گزارش، منابع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفته اند که پست ایست و بازرسی ارتش سوریه از ورود یک کاروان خودروهای نظامی نیروهای آمریکایی در میدان الوفاء جلوگیری کرد و مانع از ورود آنها به شهر قامشلی در استان حسکه شد.

به گفته این منابع، پنج خودروی نظامی متعلق به نظامیان آمریکایی از میدان الوفاء شهر القامشلی قصد ورود به شهر را داشته‌اند که با تقابل نیروهای ارتش عربی سوریه در پست ایست و بازرسی «رشو» روبه‌رو شدند و آن را به عقب‌نشینی و بازگشت به هر جایی که از آنجا آمده بودند، وادار کردند.

پیش از این هم ارتش سوریه از ورود کاروان‌های آمریکایی به مناطق تحت سیطره خود در حومه استان حسکه جلوگیری کرده بود.

در استان حسکه و در نزدیکی حریم مناطق تحت تسلط ارتش سوریه، وقتی کاروان‌هایی از نظامیان آمریکایی قصد نفوذ داشته باشند معمولا با مقاومت اهالی روستاها و شهرک‌ها روبه‌رو می‌شوند که به پشتیبانی ارتش سوریه به مقابله آمده و حتی با پرتاب سنگ، کاروان‌های آمریکا را وادار به عقب‌نشینی می‌کنند.

در دو سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به سرقت بیشتر نفت مردم این کشور شده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

آمریکا مرداد ماه سال گذشته برای همین منظور یک قرارداد با گروه های کرد شمال سوریه امضاء کرد.

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما