شناسهٔ خبر: 5071726 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تکواندو قهرمانی جهان - روسیه؛

۸۷۵ تکواندوکار در ماراتن هفت روزه جام بیست و دوم

بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان درحالی از صبح سه شنبه به میزبانی روسیه آغاز می‌شود که ۸۷۵ مبارز به مدت هفت روز در ماراتن بزرگ تکواندو به روی "شی هاپ چانگ " می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، زنگ آغاز بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از ۱۳۶ کشور فردا سه شنبه با برگزاری رقابتهای دو وزن ۵۸- کیلوگرم مردان و ۴۶- کیلوگرم بانوان بصدا در می آید.

این دوره از مسابقات به مدت هفت روز و در هشت وزن قانونی برگزار می شود که تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش بانوان در پنج وزن حضور پیدا کرده است. 

اما در بخش مردان ۵۴۲ تکواندوکار حضور دارند که دو وزن ۵۸- کیلوگرم و ۶۸- کیلوگرم مردان هر کدام با ۷۹ تکواندوکار شلوغ‌ترین اوزان هستند. در بخش مردان وزن ۸۷- کیلوگرم با ۴۷ تکواندوکار کمترین شرکت کننده را دارد. در وزن ۵۴- کیلوگرم ۶۷ تکواندوکار ، در وزن ۶۳- کیلوگرم ۶۹ تکواندوکار ، در وزن ۷۴- کیلوگرم ۷۰ تکواندوکار ، در وزن ۸۰- کیلوگرم ۶۰ تکواندوکار و در وزن ۸۷+ کیلوگرم نیز ۵۳ تکواندوکار به رقابت خواهند پرداخت. 

در بخش بانوان هم وزن ۴۹- کیلوگرم با ۵۴ تکواندوکار شلوغترین و وزن ۷۳+ کیلوگرم نیز با ۳۰ تکواندوکار خلوترین اوزان هستند. ضمن اینکه در وزن ۴۶- کیلوگرم ۴۰ تکواندوکار ، وزن ۵۳- کیلوگرم ۴۹ تکواندوکار ،  وزن ۵۷- کیلوگرم ۵۱ تکواندوکار ،  وزن ۶۳- کیلوگرم ۴۵ تکواندوکار ، وزن ۶۷- کیلوگرم ۴۰ تکواندوکار و در وزن ۷۳- کیلوگرم ۳۹ تکواندوکار حضور دارند. 

از میان قهرمانان نامدار جهان تنها بهنام اسبقی قهرمان سال ۲۰۱۳ جهان و دارنده مدال طلای آسیا و بازیهای آسیایی در این دوره غیبت دارد و سایر نفرات برای کسب مدال و هموار نمودن راه خود راهی روسیه شده اند. "سروت تازه گل" دارنده مدال طلای المپیک از ترکیه که گفته می شد در وزن پنجم به رقابت خواهد پرداخت بازهم در همان وزن ۶۸- کیلوگرم به میدان آمده است. 

"آرون کوک" انگلیسی با تغییر تابعیت خود برای مولداوی مبارزه می کند. استیون لوپز آمریکایی که سابقه هشت دوره حضور در رقابتهای جهانی و ۵ مدال طلا  را در کارنامه دارد برای نهمین دوره پای به آوردگاه جهانی می گذارد. 

سه نماینده ایران که دارای رنکنیگ جهانی دارند در قرعه کشی جایگاه مناسبی پیدا کردند. عاشورزاده ، خدابخش ، مردانی دور اول استراحت داشته و در مراحل مقدماتی با مشکل چندانی مواجه نخواهند بود. 

این دوره از مسابقات فردا سه شنبه به میزبانی روسیه در سالن ورزشی تراکتور شهر چلیابینسک آغاز و دوشنبه آینده به پایان می رسد. 

نظر شما