شناسهٔ خبر: 50717249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

درخواست جنبش حزب الله لبنان از عربستان/ دست از دخالت در امور لبنان بردارد

ابنا

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما هیچ خواسته‌ای از عربستان نداریم جز اینکه دست از دخالت در امور داخلی لبنان بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم فارغ التحصیلی دانش آموزان مدارس شاهد امام مهدی (عج) گفت: ما در آستانه روز شهید که رمز مقاومت است، قرار داریم. دستـوردها و پیروزی‌های مقاومت ابهت و جبروت اسرائیل را در هم کوبید و چهره منطقه را تغییر داده است.

وی ادامه داد: مقاومت مانع اجرای طرح خاورمیانه جدید در جنگ 2006 و جنگ سوریه شده است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره بحران اخیر پیش آمده میان لبنان و سعودی به خاطر اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان گفت: این عربستان است که مشکل مذکور را با لبنان به وجود آورده است. ما هیچ درخواستی از عربستان نداریم جز اینکه از دخالت در امور داخلی لبنان دست بردارد.

شیخ نعیم قاسم در خصوص انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: اخیرا برخی در لبنان از خواب بیدار شدند که حزب الله را هدف قرار دهند تا به درآمدی قبل از انتخابات پارلمانی برسند؛ اما این کمکی به آنها نمی‌کند.

وی ضمن انتقاد از کسانی که برای تأثیر بر انتخابات لبنان از سفارت آمریکا پول دریافت می‌کنند، تصریح کرد: حزب الله موافق برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن است و ما سخن مردم لبنان و گزینه‌های انتخابی آنها را می‌پذیریم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره تیراندازی در منطقه «الطیونه» بیروت که حزب «القوات اللبنانیه» در پشت پرده آن قرار داشت نیز گفت، حزب‌الله و امل کشور را از رفتن به سمت آیند‌ه‌ای نامعلوم نجات دادند. دستگاه قضایی باید عادلانه و شفاف و به دور از فشارها بر روی این پرونده کار کند.

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما