شناسهٔ خبر: 50713630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

امیر دریادار سیاری:

به آنچه که انتظار داشتیم، رسیدیم

صاحب‌خبر -
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به آنچه که در برنامه ریزی و اهداف برگزاری رزمایش آبی و خاکی ذوالفقار در نظر گرفته بودیم، رسیدیم.
امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: با انجام این رزمایش اطمینان بیشتری نسبت به آمادگی ها در مقابله با هرگونه تجاوز و تهدید بدست آوردیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به اهداف برگزاری رزمایش سواحل مکران در جنوب کشور پرداخت و گفت: رزمایش، کاری تاکتیکی و عملیاتی است که موجب ارتقای مهارت و توان رزمی می‌شود و اثر راهبردی بزرگی را از خود برجا می‌گذارد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری گفت: یکی از اهداف نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ آمادگی در زمان صلح و توان پاسخگویی قاطع و دندان شکن به خطای دشمنان در زمان جنگ است. ارتقای توان بازدارندگی در مقابل تهدیدهای آینده، خودباوری و اعتماد به نفس در رصد و مقابله با تهدیدات و آینده‌نگاری حوزه‌های عملیاتی، اطلاعاتی و آموزشی و افزایش اعتماد به نفس در صحنه‌های عملیاتی گسترده در زمین، هوا و دریا با تکیه بر فناوری‌ها و دستاوردهای بومی با تکیه برتوانمندی‌های داخلی است.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به ارتقای توانمندی ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: گستردگی جغرافیایی رزمایش، نشان از اشراف اطلاعاتی تا مدار ۱۰ درجه شمالی و توانمندی نیروهای مسلح ایران دارد.
وی افزود: رزمایش های دریایی فراتر از آب های سرزمینی، رو به جلو و در آب های بین المللی است. در این محدوده بسیاری از کشورها نظاره گر هستند و توان قدرت دریایی و نظامی و عملیاتی کشور را می بینند. رزمایش در هنگام صلح اثر بازدارنگی و راهبردی دارد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری درباره گفتمان بازی جنگ و شکل این بازی گفت: در این رزمایش ها دو نیروی خودی و نیروی فرضی دشمن (نارنجی) تشکیل و تقسیم می شود. در این میان ستاد کنترل کننده رزمایش، توانایی ها و استفاده از ابزار و تاکتیک ها و خلاقیت های جنگی دو نیروی مقابل هم را محک می زند.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بازی جنگ باعث نوآوری می شود، افزود: داوری این گفتمان جنگی بین نیروهای خودی و نارنجی توانایی ها را به قضاوت می گذارد.
وی گفت: یکی از اهداف رزمایش ها انتقال تجربه ها به جوانترها است. طیف وسیع جوانان در رزمایش ها در رزمایش ها آموزش می بینند. انتقال دانش و تجربه به نسل جوان در محیط واقعی عملیات و همتاسازی نیرو انسانی مورد نیاز برای تصدی مسئولیت در رده‌های مختلف از اهداف مهم رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ است.

نظر شما