شناسهٔ خبر: 50659480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خبر داد؛

راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف خانواده شهدا وجانبازان در خوزستان

اهواز- رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از راه‌اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا باوی ظهر امروز دوشنبه ضمن دیدار با «عبدالرضا فرجیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان از راه‌اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه حل اختلافات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان خبر داد.

وی اظهار کرد: در آستانه سالروز تأسیس شورای حل اختلاف و برای حفظ حرمت و منزلت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در حل‌وفصل اختلافات قضائی و حقوقی آنان و همچنین با توجه به سفر اخیر ریاست قوه قضائیه به استان و تأکید رئیس قوه قضائیه بر تشکیل شعبه ویژه شورای حل اختلاف برای این افراد به‌زودی شعبه شورای حل اختلاف تخصصی و ویژه برای ایجاد صلح و سازش و رفع خصومت‌ها و حل دعاوی آنان در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل و راه‌اندازی می‌شود.

معاون قضائی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان افزود: با بهره‌برداری از این شعبه همه پرونده‌های ارجاعی از سوی محاکم که قابلیت صلح و سازش دارند و در صلاحیت شورای حل اختلاف هستند در این شعبه رسیدگی و اعضای آن معتمدان و مصلحان خود بنیاد خواهند بود.

باوی بیان کرد: به مناسبت ۱۸ آبان سالروز تأسیس شورای حل اختلاف، آئین نام‌گذاری مجتمع شماره ۲ شورای حل اختلاف اهواز به نام شهید مدافع حرم رضا ملائی عضو فاخر و بنام شورای حل اختلاف و نخستین و تنها شهید مدافع حرم این مجموعه و دستگاه قضائی در این هفته برگزار خواهد شد که امید است با الگو قرار دادن این شهید بتوان برای اصلاح ذات البین، ایجاد صلح و سازش و رفع مشکلات و موانع مردم گام‌های اثربخشی را برداشت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، شهید ملائی را عضو بسیار ارزشمند و تأثیرگذار در توسعه و ترویج فرهنگ والای اصلاح ذات البین و صلح و سازش برشمرد و گفت: این شهید با جدیت پیگیر حل‌وفصل اختلافات، دعاوی و خصومت‌های بین مردم بودند و به دور از هیچ چشم‌داشتی، خدمات خالصانه و بسیار ارزشمندی را در توسعه و ترویج فرهنگ والای اصلاح ذات البین و صلح و سازش داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان در این دیدار نیز با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای حل اختلاف بر همکاری و تعامل هر چه بهتر و بیشتر این بنیاد با اداره کل توسعه حل اختلاف خوزستان تأکید کرد و افزود: اختصاص شعبه ویژه برای حل‌وفصل دعاوی و اختلافات حقوقی و قضائی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بسیار کار ارزشمند و پسندیده است و حتماً مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

فرجیان در ادامه اقدام اداره توسعه حل اختلاف در راه‌اندازی این شعبه را یکی از مصادیق تکریم از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران برشمرد و گفت: بی‌شک امنیت، آسایش و آرامش در جامعه مرهون جان‌فشانی شهیدان، رشادت‌های جانبازان و مجاهدت‌های ایثارگران است و همواره این قبیل اقدامات خوب باعث می‌شود که یاد آنان همیشه زنده بماند.

نظر شما