شناسهٔ خبر: 50643377 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رسانه عبری زبان: کشورهای عربی دیگری ساز سازش کوک کرده‌اند

یک رسانه عبری زبان از شکل‌گیری محور سازش برای مقابله با محور مقاومت که خواهان آزادی فلسطین است سخن گفت و نوشت، این محور برای مقابله با حزب الله و گروه‌‌هایی همچون جهاد اسلامی شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نوشته روزنامه یدیعوت احارانوت در حالی که جریانی در روزنامه سعودی الشرق الاوسط و شبکه تلویزیونی لبنانی ام تی وی خواهان سازش با اسرائیل است و به مخالفت با موضع حزب الله در رابطه با مزارع شبعا می‌پردازد و حتی یک نویسنده مغربی اسلام را هم مورد انتقاد قرار می‌دهد، جریان دیگری به رهبری دوستداران ایران و حزب الله همچنان در مقابل این روند سازشکاری ایستادگی می‌کنند.

به نوشته این رسانه عبری زبان روز به روز تعداد بیشتری از کشورهای عربی راه سازش با اسرائیل را پیش می‌گیرند و نمادهای همکاری بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با اسرائیل به امری عادی تبدیل شده است.

در مقابل محور مغایری هم وجود دارد که همچون رئیس اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین تاکید می‌کنند، اسرائیل همواره سعی در ساکت کردن صدهای مخالف طریق قتل روزنامه نگاران فلسطینی دارد.

این روزنامه نگار فلسطینی با اشاره به تقدیم شکایت به دادگاه داوری لاهه تاکید کرد اتحادیه روزنامه نگاران بین المللی هم از این شکایت حمایت کرده است.

احارانوت در بخش دیگری از این مقاله تاکید می‌کند در واقع جهان عرب در دو محور متضاد با یکدیگر حرکت می‌کند، محور اول فلسطینیان و دوستداران ایران و جهاد هستند که همچنان به خصومت با اسرائیل می‌پردازند و از سوی دیگر کشورهای عربی قرار دارند که هر روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود و خواهان سازش با اسرائیل هستند.

به زعم این رسانه صهیونیست هر کسی که تصور می‌کند تعداد کشورهای سازشکار کم است سخت در اشتباه است بسیاری از کشورهای عربی از جمله عربستان هم از سازش با اسرائیل حمایت می‌کنند و حتی بدون تحقق صلح با فلسطینیان هم این کار را عملی می‌کنند، در حالیکه در لبنان و نیز بسیاری از فلسطینیان مخالف این سازشکاری هستند.

انتهای پیام/

نظر شما