شناسهٔ خبر: 50632956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاهش موالید و آمار بالای طلاق در استان گیلان نگران‌کننده است

گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: گیلان یکی از استان‌های سالمند کشور بوده و با کاهش موالید و آمار بالای طلاق مواجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدالله عباسی صبح امروز در چهارمین گردهمایی امامان جمعه گیلان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان برگزار شد با اشاره به نقش بصیرت‌افزایی و هدایتگری نماز جمعه اظهار داشت: تریبون‌های نمازجمعه، تریبون تبیین ارزش‌های نظام و انقلاب است.

استاندار گیلان به برخی آسیب‌های اجتماعی در سطح استان اشاره و بیان کرد: گیلان یکی از استان‌های سالمند کشور بوده و با کاهش موالید و آمار بالای طلاق مواجه است بنابراین در دولت مردمی و انقلابی باید برای کاهش آسیب‌های فرهنگی با هماهنگی یکدیگر تلاش کنیم.

عباسی با بیان اینکه نقش ائمه جمعه برکسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: مطالبه‌‌گری حق ائمه‌ جمعه به‌عنوان محور ارتباط حاکمیت و مردم است و از ائمه جمعه انتظار داریم که با رصد عملکردمان در پیشرفت و توسعه استان کمک کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه بخش عمده بیانیه گام دوم انقلاب مرتبط با فرهنگ، معنویت، اخلاق و سبک زندگی است اظهار داشت: گسست ایجاد شده در نظام خانواده باید با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون تهاجم و شبیخون فرهنگی کنترل و صیانت شود.

وی مبارزه با فساد، جوانگرایی و جهاد اقتصادی را محور برنامه‌های خود برشمرد و بر ضرورت انجام امور به صورت علمی و فارغ از شعار تأکید کرد و گفت: ترویج اخلاق و معنویت در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند تقواست و باید در همه امور خدا را در نظر بگیریم.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان، شخصیت‌های معنوی، سیاسی، انقلابی و اجتماعی برای از بین بردن تک‌صدایی تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های باقی‌مانده، توجه به کشاورزی، اشتغال، تولید، گردشگری و صنعت که در دل طبیعت زیبای گیلان مغفول مانده باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

عباسی به اهمیت تلاش برای فسادستیزی و محرومیت‌زدایی اشاره و بیان کرد: پیچیدگی‌های بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران را متوقف می‌کند بنابراین باید بتوانیم با روحیه جهادی و مدیریت کارآمد تحول ایجاد کنیم و فسادستیزی نیز خط قرمز بنده است و در این مسیر با کسی تعارف ندارم.

انتهای پیام/612/ ز

نظر شما