به گزارش خبرنگار شهر، عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران یکشنبه- 16 آبان 1400- در بیستمین جلسه شورا درخصوص برنامه های معاونت مربوطه گفت: وظایف شهرداری ساخت خیابان و زیرساخت های عمرانی و نگهداشت پاسبانی از حریم زیرساخت ها است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: فعالیت عمده معاونت فنی و عمرانی طراحی و اجرای پروژه ها، مرمت، بازسازی و مقاوم سازی زیرساخت ها و هدایت، نظارت و کنترل سازمانی پروژه ها است.
شعبانی با بیان اینکه تکالیف مهمی در برنامه 5 ساله دوم و سوم باقی مانده است افزود: بیش از 26 پروژه باید اجرا شود و اولویت با پروژه های گلوگاهی است.
او فعالیت های اجرایی و تکمیل پروژه ها را 6 ماهه، یک ساله، دو و نیم ساله و 4 ساله دانست و گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام، تکمیل تکالیف جامانده از برنانه های 5 ساله دوم و سوم و اجرا پروژه های بزرگراه های تقاطعی و ... از برنامه های معاونت فنی و عمرانی است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بیان کرد: درخواست دارم در بودجه 1401 برای نگهداشت شهر بودجه های دائمی در نظر گرفته شود چون نگهداشت مسئله مهمی است.
شعبانی با بیان اینکه تقاطع هایی در شهر وجود دارد که از نظر هندسی ناقص هستند، افزود: 99 تقاطع در شهر داریم که بیش از 741 کیلومتر، راه شهروندان را طولانی می کند. در این 1 ماه گذشته تقاطع ها را احصا کردیم و اگر آن ها را اصلاح کینم این مسیر به 57 کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.
او عنوان کرد: اگر 741 کیلومتر راه اصافه به 57 کیلومتر تبدیل شود بیش از 1 میلیارد و 700 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد که در مسائل زیست محیطی بسیار اثرگذار است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ظرف 4 سال و با 2 هزار و 100 میلیارد تومان این تقاطع ها را اصلاح خواهیم کرد، افزود: اگر امسال بودجه مورد نیاز تامین شود 13 تقاطع را در وهله اول اصلاح میکنیم.
او گفت: پل های سطح شهر فرسوده هستند که در صورت وقوع بحران، مشکل ایجاد خواهد کرد، بنابر این نیازمند تعمیر و بازسازی آنها هستیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اجرای پروژه ال.آر.تی بزرگراه همت خبرداد و گفت: بودجه امسال معاونت فنی و عمرانی هزار و 500 میلیارد تومان است که برای جبران عقب ماندگی و اجرای پروژه های نیمه تمام ناچیز است. معاونت فنی و عمرانی برای 4 سال به 73 الی 74 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
او با تاکید بر اینکه اجرای پروژه مونو ریل در تهران نیازمند بودجه ای معادل 1 میلیارد یورو است، گفت: برای اجرای پروژه ال.آر.تی در بزرگراه همت محدودیت نداریم، چون در بزرگراه تملکی وجود ندارد و بیشتر فضای باز و پارک است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره پروژه شهید شوشتری و بروجردی گفت: پروژه بزرگراه شهید شوشتری رینگ شرقی را تکمیل می کند. پروژه اتصال بزرگراه شهید بروجردی به یادگار امام نیز در دست اقدام است.
نظر شما