شناسهٔ خبر: 50630307 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

اجرای عملیات آب-خاکی در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش

مهر/ سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: اجرای عملیات آب-خاکی از پیچیده ترین عملیات نظامی در سطح دریا و ساحل است که در رزمایش مشترک ذوالفقار اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

 

امیر موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه در اولین گام از مرحله اصلی این رزمایش شاهد برنامه‌ریزی و اجرای عملیات آبی-خاکی خواهیم بود، گفت: این عملیات در دو بخش آفندی و پدافندی اجرا می‌شود.

موسوی گفت: در بخش آفندی برای تصرف ساحل مورد نظر دشمن عملیات‌هایی اجرا خواهد شد که نیروهای عمل کننده پس از نفوذ به ساحل و عبور از لایه‌های دفاعی و انجام عملیات هلی‌برن و هوابرد در ساحل مورد نظر و پیاده کردن تیم‌های چترباز و تجهیزات، ساحل را برای انتقال تجهیزات عمده فراهم خواهند کرد و نیروها به پیشروی خود و تصرف سرپل و استحکام مواضع اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در مرحله بعدی، دفاع و پدافند از سواحل خودی را داریم که با استفاده از نیروهای عمل کننده و چهارگانه ارتش اجرا خواهد شد.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ گفت: استفاده از قدرت آتش توپخانه‌های دقیق‌زن نیروی زمینی، بالگردهای هوانیروز، بهره‌گیری از سامانه‌های باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی در پشتیبانی از نیروهای عمل کننده در ساحل و دریا و همچنین یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی و تیپ‌های تکاور تفنگدار دریایی در کنار سامانه‌های جنگ الکترونیک و سامانه‌های موشکی ساحل به دریا که در سرتاسر ساحل مورد نظر خودمان گسترش پیدا کردند، در این عملیات حضور فعال و گسترده خواهند داشت.

موسوی تاکید کرد: اجرای عملیات آب-خاکی از پیچیده ترین عملیات نظامی در سطح دریا و ساحل است که تعامل و نزدیکی نیروهای عمل کننده را لازم دارد که در این راستا قرارگاه ذوالفقار ارتش در منطقه مستقر است و با بکارگیری قرارگاه تابعه خودش از نیروهای چهارگانه و قرارگاه پدافند هوایی این عملیات را به صورت تمرکزی کنترل و هدایت خواهد کرد.

 

نظر شما