شناسهٔ خبر: 50615657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت:

تسلیم تهدیدات عربستان نمی‌شویم

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان گفت: ما به همه ملت‌ها و کشورهای عرب احترام می‌گذاریم اما عصای شکسته سعودی‌ها در منطقه نیستیم و تسلیم تهدیدات عربستان نخواهیم شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «حسین الحاج حسن» نماینده مجلس لبنان امروز (شنبه) در گفت و گو با شبکه الجزیره قطر اظهار داشت:  ریاض زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پول عربستان را گرفت و به این کشور توهین کرد باید قیام می‌کرد، اما کاری نکرد. 

وی با بیان اینکه  عربستان به آزادی عقیده در لبنان حمله می‌کند و از اظهارات «قرداحی» که قبل از انتصابش به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی مطرح شده است، سوء استفاده می‌کند،  افزود: موضوع،  استعفای «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان نیست بلکه موضوع عقب‌نشینی عربستان از تجاوزاتش در لبنان است. 

وی ادامه داد:  قرداحی یک فعال رسانه‌ای بود و از حق آزادی بیان خود در مورد جنگ بیهوده عربستان که هفت سال است علیه مردم مظلوم یمن ادامه دارد و در آن قتل عام  اتفاق افتاده است، استفاده کرد. 

حاج حسن بیان کرد: همه دنیا جنگ عربستان علیه یمن را بیهوده می‌دانند و این را مقامات لبنانی، عربی و خارجی و سازمان ملل اعلام کرده‌اند. 

وی اضافه کرد: عربستان آزادی عقیده در لبنان و حاکمیت ملی این کشور را زیر پا می‌گذارد، در امور داخلی ما دخالت و لبنان و لبنانی‌ها را تهدید می‌کند. 

نماینده مجلس لبنان با بیان اینکه عربستان به اصول دیپلماتیک احترام نمی‌گذارد، افزود:  سفیر این کشور برای مدت طولانی است که با مقامات رسمی یا نهادهای لبنان به ویژه با «میقاتی» نخست وزیر ارتباط برقرار نکرده است و به طور کامل مسئول هر اتفاقی است. 

وی تاکید کرد: ما تسلیم تهدیدات عربستان نمی‌شویم و عصای شکسته عربستان در منطقه نیستیم و به همه ملت‌ها و کشورهای عرب احترام می‌گذاریم. 

در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد. 

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند. 

انتهای پیام/

نظر شما