شناسهٔ خبر: 50581909 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

استقلال و فجر به یاد جنجال مجیدی در حافظیه

استقلال و فجرسپاسی پس از گذشت 7 سال بالاخره در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم می روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و فجرسپاسی طی سالهای گذشته دیدارهای زیادی را مقابل یکدیگر انجام داده اند. تقابل این دو تیم از سال ۷۶ که فجری‌ها توانستند به سطح اول فوتبال ایران برسند همیشه جذاب بوده ولی پس از سقوط فجر به لیگ آزادگان در پایان فصل ۹۳-۹۲، شیرازی‌ها دیداری با استقلال نداشتند تا اینکه 2 سال پیش و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، دو تیم روبروی هم قرار گرفتند.

 

استقلال و فجر سپاسی در تاریخ فوتبال ایران 37 بار به مصاف هم رفتند که استقلال با 19 برد و 13 تساوی و فقط 5 باخت برتری مطلقی بر حریف شیرازی خود دارد. اولین بازی دو تیم در سال ۱۳۷۶ و در چارچوب لیگ آزادگان برگزار شد که دو تیم به تساوی صفر صفر رسیدند.

 

 

دیدارهای استقلال و فجرسپاسی در حافظیه شیراز، معمولا یادآور نبرد جنجالی دو تیم در سال 78 است که نخستین پیروزی شیرازی ها در یک بازی جنجالی اتفاق افتاد. ۱۷ آبان ۱۳۷۸ استقلال و فجر در ورزشگاه مملو از جمعیت حافظیه شیراز به مصاف هم رفتند این بازی تا دقیقه ۸۵ با گل داداش زاده برای استقلال و رضایی کمال و اسماعیلی برای فجر دو بر یک به سود نماینده استان فارس دنبال می شد.

 

جنجال ها از این لحظه آغاز شد تا اینکه در یک صحنه بازیکنان استقلال و فرهاد مجیدی اعتقاد داشتند یک خطای پنالتی درون محوطه جریمه میزبان رخ داده اما جلال مرادی داور آن مسابقه نه تنها برای آبی پوشان خطای پنالتی نگرفت بلکه فرهاد مجیدی را نیز زمین مسابقه اخراج کرد‌.

 

 

با این تصمیم جو ورزشگاه حافظیه شیراز به شدت متشنج شد و هواداران اقدام به سنگ‌پرانی به درون زمین کردند. جلال مرادی در ادامه این درگیری ها، احمد مومن زاده مهاجم استقلال را نیز اخراج کرد و بازی را نیمه تمام گذاشت تا کمیته انضباطی با رای سه بر صفر به سود فجر و محرومیت ۱۰ و ۶ جلسه ای مجیدی و مومن زاده استقلال را نقره داغ کند. این دیدار جنجالی ترین بازی تو تیم بود.

 

حالا فرهاد مجیدی پس از آن جنجال عجیب در حافظیه شیراز، یک بار دیگر راهی این شهر و این استادیوم خواهد شد تا به عنوان سرمربی آبی پوشان، تیمش را همراهی کند. استقلال بهترین شروع خود در تاریخ لیگ برتر را در سه هفته ابتدایی داشته و مجیدی امیدوار است به چهارمین پیروزی متوالی اش نیز دست پیدا کند.

 

 

در رابطه به دیدارهای آبی ها و نماینده شیراز نیز می توان این نکته را ذکر کرد که تقابل های دو تیم در مجموع 104 گل داشته که 63 گل سهم استقلال و ۴۱ گل سهم فجر بوده است. فرهاد مجیدی با پیراهن استقلال توانسته هفت گل به فجر سپاسی بزند و بهترین گلزن تقابل های استقلال و فجر است. بهترین گلزن فجر مقابل استقلال هم فراز فاطمی، علی علیزاده و مهدی رجب‌زاده با سه گل زده هستند.

 

پر تکرارترین نتایج دیدارهای استقلال و فجر، تساوی بدون گل (۷ بار)، ۲ بر یک و ۳ بر ۲ (۶ بار) است. همچنین بهترین برد استقلال با نتیجه ۵ بر صفر بوده و بهترین برد فجر سپاسی هم با نتیجه ۴ بر یک رقم خورده که هر دو دیدار در ورزشگاه حافظیه شیراز بوده است.

نظر شما