شناسهٔ خبر: 50574889 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مذاکرات بارسلونا و السد همچنان ادامه دارد؛ ژاوی امیدوار به بازگشت به بارسا

صاحب‌خبر -
مذاکرات بارسلونا و السد همچنان ادامه دارد؛ ژاوی امیدوار به بازگشت به بارسا
خبرگزاری آریا- بارسلونا و السد هنوز بر سر ژاوی به توافق نرسیده اند.
به گزارش آریا، هیئتی از باشگاه بارسلونا برای مذاکره با السد و بازگرداندن ژاوی به نیوکمپ، در قطر حضور دارد. با وجود اینکه باشگاه قطری اصرار داشت خوان لاپورتا شخصا به این کشور سفر کند و در مذاکرات حاضر باشد، رئیس باشگاه بارسلونا حاضر نشد خودش به قطر برود و این مسئولیت به دو تن از مسئولین ارشد باشگاه سپرده شد، رافائل یوستی (نائب رئیس بارسلونا) و متئو آلمانی (مدیر ورزشی بارسلونا). این دو نفر هم اکنون در قطر حضور دارند و مشغول راضی کردن مسئولان السد هستند تا توافق انجام شود. السد دیداری با الدوحیل برگزار کرده و یوستی و آلمانی هم در ورزشگاه حضور دارند. در تصویر پایین، مشخص است که مسئولان بارسلونا با نمایندگان ژاوی (کانالس و سولانس) در حال مذاکره هستند. 
بارسلونا اما کار آسانی در پیش ندارد، حداقل از صحبت های مدیر عامل السد (ترکی ال علی) که چنین چیزی برداشت می شود: ما به هیئت نمایندگان بارسلونا خوش آمد می گوییم و از آنها استقبال می کنیم. موضع باشگاه از همان ابتدا مشخص بوده است، ما به حفظ ژاوی در جایگاهش متعهد هستیم و نمی توانیم در این مقطع حساس فصل به او اجازه جدایی بدهیم. 
بنا به گزارش کادنا سر اما بارسلونا همچنان خوشبین است و حضور نیافتن لاپورتا در قطر را مشکل ماجرا نمی بیند. در واقع بارسلونا نمی تواند تنها به تمایل خود ژاوی متکی باشد و همه چیز به توانایی سران بارسا در مذاکرات برمی گردد. آاس نیز چنین برداشتی از صحبت های مدیرعامل السد داشته است: پیغام واضح است، لاپورتا بیا قطر!
مسئولان بارسلونا در قطر حضور دارند تا کار انتقال ژاوی به نیوکمپ را با جلب رضایت السد در مذاکرات، نهایی کنند. سرمربی کنونی السد در مصاحبه ای که دقایقی قبل انجام داد، در این خصوص گفت: نمی دانم چه اتفاقی خواهد افتاد، اجازه دهید دو باشگاه (بارسلونا و السد) به مذاکراتشان ادامه دهند. من کاملا مثبت هستم و باید این را بدانید. در این موقعیت باید احساسی مشترک وجود داشته باشد. امیدوارم هر چه زودتر این مسئله حل شود. موضع من از  قبل مشخص بوده است. قطعا بازگشت به بارسلونا دیدنی خواهد بود، مانند بازگشت به خانه هیجان انگیز است. امیدوارم (توافق) اتفاق بیافتد. چند روز است که با بارسلونا در تماس هستم و همه چیز آماده است. اما حالا همه چیز به باشگاه ها بستگی دارد. 
عبدالکریم حسن، مدافع چپ نام آشنای السد به نوعی جدایی ژاوی پس از بازی با الدوحیل را تایید کرد. اینجا همه ناراحت هستند چون ژاوی پس از این بازی (السد - الدوحیل) خواهد رفت.  
رافائل یوستی و متئو آلمانی (نائب رئیس و مدیر ورزشی بارسلونا) به قطر سفر کرده اند تا با جلب رضایت السد، ژاوی را به بارسلونا برگردانند. نمایندگان بارسلونا امروز ابتدا در استادیوم محل بازی السد و الدوحیل حضور یافتند و با نمایندگان خود ژاوی دیدار داشتند. پس از بازی، یوستی و آلمانی به رستورانی در دوحه رفتند و با سران باشگاه السد مذاکره کردند. 
با این حال گزارش شده که نمایندگان بارسلونا در قطر، امروز دستاوردی در مذاکرات نداشتند. جلسه میان طرفین بدون رسیدن به توافق تمام شد اما مذاکرات فردا ادامه پیدا می کند. البته هیچکس هم در باشگاه انتظار نداشت که امروز توافقی با قطری ها صورت بگیرد. پیشنهاد نهایی بارسلونا در جلسه امروز آماده نبود و انتظار می رود فردا سران باشگاه قطری تصمیمشان را بگیرند. بارسلونا همچنان انتظار دارد که مشکل خاصی به وجود نیاید و البته که لاپورتا همچنان قرار نیست به دوحه برود. ریاست باشگاه بارسلونا با صراحت به نمایندگانش دستور داده که با ژاوی به بارسلونا برگردند. 
در قرارداد ژاوی با السد قطر که چند ماه قبل تا سال 2023 تمدید شد، یک بند فسخ 5 میلیون یورویی وجود دارد که می تواند راهی برای خروج وی از دوحه باشد. البته که بارسلونا نمی خواهد آن را به صورت کامل پرداخت کند. احتمالی که وجود دارد این است: باشگاه کاتالانی بخشی پول به السد پرداخت می کند و توافق می شود که یک بازی دوستانه میان بارسلونا و السد قطر برگزار شود. 

نظر شما