شناسهٔ خبر: 50563679 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه ایران در رسانه‌های جهان

رسانه‌های بین‌المللی جهان با پوشش دادن خبر دزدی آمریکا از نفتکش ایرانی به شکست خوردن آنان مقابل سپاه پاسداران ایران پرداختند.

صاحب‌خبر -

ساعاتی پیش آمریکا در اقدامی خصمانه یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیرو‌های آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیرو‌های جان برکف سپاه ناکام ماندند.

رسانه‌های بین‌المللی مانند خبرگزاری‌های معروف انگلیسی، روسی، عربی و... به این اتفاق پرداخته و شکست آمریکا مقابل ایران را تیتر یک خود کردند.

این در حالی است که تاکنون و با وجود گذشت چند ساعت از وقوع این عملیات، رسانه های آمریکایی عکس العملی در این خصوص نداشته و خبری در این باره منتشر نکرده اند.

yFhufbZyFVKf

خبرگزاری المیادین با تیتر «سپاه پاسداران» توانست دزدی دریایی آمریکا در سرقت نفت ایران را ناکام بگذارد نوشت: نیرو‌های سپاه پاسداران ایران تلاش آمریکا برای سرقت محموله نفت ایران در منطقه دریای عمان را خنثی کردند، این سومین عملیات در دو هفته اخیر است.

xGqKEd4mvJ3K

پایگاه خبری العربی الجدید مستقر در لندن نیز با پوشش دادن این خبر نوشت: سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که اخیراً یک «عملیات دزدی دریایی آمریکایی» از یک نفتکش ایرانی در آب های دریای عمان را خنثی کرده است.

AbzOI3kHQJYc

شبکه العربیه عربستان هم با قرار دادن این خبر در تیتر یک سایت خود گفت: تلویزیون دولتی ایران امروز چهارشنبه مدعی شد که تلاش آمریکا برای توقیف محموله نفت ایران در دریای عمان را خنثی کرده است.

1xboJCn5dJmU

خبرگزاری راشا تودی روسیه در این خصوص نوشت: ایران تایید کرده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشور تلاش نیرو‌های آمریکایی برای متوقف کردن یک نفتکش را خنثی کرده است و این کشتی اکنون در آب‌های ایران است.

beNJ3HZSa1ay

شبکه تلویزیونی دولتی چین هم با قرار دادن این خبر در صدر اخبار خود گفت: ایران توقیف نفتکش حامل نفت خود را از سوی نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان را متوقف کرد.

sewfd4YqWaKL

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در دو بخش عربی و انگلیسی خود خبر ناکامی آمریکا در دزدی نفت ایران را کار کرده و نوشت: رسانه‌های دولتی ایران می‌گویند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش آمریکا برای سرقت نفت ایران در دریای عمان را خنثی کرد.

4NPUeH9IJIa8

بخش انگلیسی فرانس ۲۴ هم به این خبر پرداخته و در این خصوص نوشت: تلویزیون دولتی ایران روز چهارشنبه گزارش داد نیرو‌های زبده سپاه پاسداران ایران تلاش آمریکا برای «دزدیدن» نفت جمهوری اسلامی در دریای عمان را خنثی کردند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما