شناسهٔ خبر: 5055058 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز-قدیمی | لینک خبر

حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

حجاب یکی از نشانه های مسلمانی و غیرقابل انکار است

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به دولت تاجیکستان گفت: حجاب به عنوان یکی از نشانه های مسلمانان در همه دنیا شناخته شده است، سزاوار است مردم مسلمان را به حال خودشان بگذارند تا وظایف شرعی را در مسائل حجاب انجام دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش ادیان نیوز، این مرجع تقلید امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهارداشت: اخیرا در اخبار، مطالبی منتشر شد که رئیس جمهور مطالب تندی درباره حجاب  گفته و  به دنبال آن در کوچه و خیابان چادر از سر زنان گاهی می کشیدند و جمعی از علمای  تاجیکستان نیز ضدّ این اقدام قیام کرده اند.

او گفت: ما پیام دوستانه ای برای رئیس جمهور تاجیکستان داریم وآن اینکه ما این کار را در زمان رضا خان تجربه کرده ایم؛ او هم مخالفت می کرد و چادر از سر زنان می کشید و حتی عده ای در این راه کشته شدند کسانی که در مسجد گوهر شاد جمع شده بودند و ماموران زیادی را شهید کردند ولی مردم تسلیم نشدند و علیه رضا خان قیام کردند و حجاب را برگرداندند.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: نصیحت ما این است که این کار را دنبال نکنند؛ مسلمانان به دلیل تصریح قرآن پایبند به حجاب هستند و چندین آیه درباره حجاب وجود دارد و نمی شود انکار کرد و این جزو نشانه های مسلمانان در همه دنیا شناخته شده است.

او افزود: ما در شرایطی هستیم که باید بین ملت ها و دولت ها اتحاد باشد؛ این مسئله باعث می شود بین دولت و ملت تاجیکستان اختلاف بیفتد و در این شرایط سزاوار نیست.

این مرجع تقلید تصریح کرد: سزاوار است مردم مسلمان را به حال خودشان بگذارند تا وظایف شرعی را در مسائل حجاب انجام دهند، اینکه نوعی از حجاب را به نوعی دیگر ترجیح دهند بحث دیگری است اما اصل حجاب چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد و یا مسلمانان را از آن منصرف نمود، جبهه بندی علما و مردم در برابر دولت می شود و این به مصلحت این کشور اسلامی نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: ما روابط خوبی با این کشور و دولتمردان آن داریم؛  آنچه در این زمینه ها آزموده شده و نتیجه منفی داشته را اطلاع می دهیم و امیدواریم این پیام ما در طرز فکر آنها بی اثر نباشد و خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند.

منبع : شفقنا

نظر شما