شناسهٔ خبر: 50546164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تحولات فلسطین/

هنیه خطاب به اهالی محله الشیخ جراح: مقاومت و ملت فلسطین با تمام قدرت در کنار شما هستند/ هشدار درباره احتمال شهادت الفسفوس در زندانهای اشغالگران/ بازداشت یک آزاده فلسطینی در جنین

تمجید رئیس دفتر سیاسی حماس از مقاومت و ایستادگی مردم محله الشیخ جراح قدس اشغالی، هشدار درباره احتمال شهادت الفسفوس در زندانهای اشغالگران و بازداشت یک آزاده فلسطینی در جنین از جمله تحولات مربوط به فلسطین هستند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با تمجید از مردم محله الشیخ جراح قدس اشغالی و ایستادگی آنها در برابر اشغالگران اعلام کرد به مردم خود در محله الشیخ جراح درود می فرستم که مخالفت خود را با هرگونه احکامی از سوی دستگاه قضایی و دادگاههای ادعایی رژیم اسرائیل مورد تاکید قرار داده و توانستند از این دام سیاسی که برای آنها پهن شده بود، عبور کنند.

 

هنیه در سخنانی در همایش مجازی در خصوص سالگرد بیانیه شوم بالفور گفت امروز مردم ما در محله الشیخ جراح به ویژه کسانی که منازل آنها از سوی صهیونیستها تهدید به غصب و مصادره شده است، بر چنگ زدن خود به سرزمینشان و مسئولیت پذیری تاریخی در این زمینه تاکید کرده اند.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد مقاومت با تمام گروهها و ملت فلسططین وامت اسلام همگی در کنار مردم محله الشیخ جراح هستند که با قدرت از این محله و قدس دفاع می کنند.

 

وی بر ضرورت ادامه ایستادگی مردم محله الشیخ جراح  و عدم تسلیم شدن در برابر اشغالگرا تاکید کرد و گفت بازوهای مقاومت در نبرد شمشیر قدس به هر وجب از جغرافیای فلسطین از طریق موشکهایی که دستان پاک ساختند، امتداد یافت.

 

هنیه اظهار داشت مساله فلسطین مساله فقط ملت نیست بلکه مساله تمام امت اسلام است و تمام تلاشهای صهیونیستی برای رخنه در منطقه نمی تواند به بیداری امت ضربه  بزند.

 

وی افزود آزادساری فلسطین مبتنی بر سه محور اساسی است که شامل محور فلسطینی، محور عربی اسلامی و محور انسانی است.

 

هنیه با بیان اینکه پس از گذشت 104 سال از بیانیه بالفور می گوییم که حقوق ما با گذشت زمان از بین نمی رود و همه توطئه ها شکست خواهد خورد، تاکید کرد نبرد شمشیر قدس بر وحدت وطن فلسطینی تاکید کرد و اوهام تقسیم را از بین برد.

 

هشدار درباره احتمال شهادت الفسفوس در زندانهای رژیم صهیونیستی

 

خبر دیگر اینکه هیات امور اسیران و آزادگان فلسطینی درباره وخیم تر شدن حال کاید الفسفوس اسیر فلسطینی که به اعتصاب غذا دست زده است، هشدار داد و اعلام کرد وضعیت جسمانی وی وارد مرحله دشوار و بی نهایت خطرناکی شده که مممکن است هر لحظه به شهادت وی منجر شود.

 

کریم عجوه وکیل این هیات پس از ملاقاتی با الفسفوس در بیمارستان برزیلای گفت او از دردهای شدیدی در تمام قسمتهای بدنش و از خستگی شدید و ناتوانی در حرکت رنج می برد.

 

الفسفوس اسیر 32 ساله فلسطینی از ساکنان الخلیل از 111 روز پیش همچنان به اعتصاب غذای خود علیه بازداشت اداری ظالمانه اش ادامه می دهد.

 

بازداشت آزاده فلسطینی در جنین

 

خبر دیگر اینکه نظامیان صهیونیست شامگاه سه شنبه یک آزاده فلسطینی را در شهر جنین در کرانه باختری اشغالی بازداشت کردند.

 

منابع محلی گفتند که نظامیان صهیونیست، قیصر نفیعات برادر یکی از اسیران قهرمان عملیات تونل آزادی هنگام عبور از ایست بازرسی طیار در نزدیکی جنین بازداشت کردند.

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما