شناسهٔ خبر: 50538380 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین وضعیت پارک‌های علم و فناوری کشور بررسی شد

در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که با حضور وزیر علوم برگزار شد، وضعیت این پارک‌ها از لحاظ تعداد متقاضیان و میزان درآمد‌های حاصله مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که با حضور وزیر علوم در سالن همایش‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، وضعیت این پارک‌ها از لحاظ تعداد متقاضیان و میزان درآمد‌های حاصله مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست آخرین وضعیت پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین وضعیت شاغلان در پارک‌ها، میزان صادرات و میزان پذیرش متقاضیان پارک‌های فناوری بررسی می‌شود تا بیشتر شاهد رشد و توسعه در عرصه پارک‌های علم و فناوری باشیم.

پارک‌های علم و فناوری نهاد‌های دانش بنیان هستند

"غلامحسین رحیمی" معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری طی سخنرانی در نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور گفت: پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور نهاد‌های دانش‌بنیانی هستند که باید برای تقویت این نهاد‌های دانش‌بنیان تلاش شود. همزمان با تاسیس پارک‌های فناوری در کشور شاهد رشد و توسعه پارک‌های علم و فناوری بودیم اما از دو سال گذشته تعداد داوطلبان دانش‌بنیان کم شد.

وی ادامه داد: باید واحد‌های فناور جدید تولید کنیم که متقاضی حضور در پارک فناوری باشند، همچنین می‌توانیم در راستای گسترش تعداد داوطلبان حاضر در پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، نظام پیشنهاد‌ها را برای هر فرد آماده کنیم. وقتی صحبت دانشگاهیان معطوف به عمل می‌شود فناوری جایگاه ممتازی پیدا می‌کند و مأموریت ویژه برای طرح‌های فناوری تعریف می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری نهاد‌های دانش‌بنیان هستند و در این راستا باید صندوق نوآوری و فناوری تقویت و یک زیست‌بوم برای پارک‌های علم و فناوری فراهم شود، هرچند توجه به پارک‌های فناوری یکی از سیاست‌های اجرایی وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

انتهای پیام/

نظر شما