شناسهٔ خبر: 50529248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله «سیدعلی‌محمد علاقه‌بند» درگذشت

گروه استان‌ها - آیت الله سیدعلی‌محمد علاقه‌بند از علمای برجسته استان یزد صبح امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت الله سیدعلی‌محمد علاقه‌بند یکی از علمای برجسته و به نام یزد و معلم اخلاق که مردم استان یزد و نقاط مختلف کشور احترام خاص و ویژه‌ای برای ایشان قائل بودند صبح امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.
این عالم ربانی و معلم اخلاق در سال 1306 هـ . ش در خانواده‌ای روحانی در یزد دیده به جهان گشود و در 5 سالگی برای آموزش قرآن به مکتب خانه رفت.
وی در مکتب، قرآن ، نصاب الصبیان، سیوطی و صرف و نحو را نزد میرزا سیدعلی مکتب‌دار آموخت و پس از طی مقدمات علوم اسلامی از محضر آیات شیخ جلال آیت اللهی، کازرونی و میرزا آقا استفاده کرد.
پس از آن آیت الله علاقه‌بند برای ادامه تحصیل راهی نجف اشرف شد و در درس خارج حضرات آیات سید محمدهادی میلانی، سیدجواد مدرسی ، سید عبدالهادی شیرازی شرکت و پس از بازگشت در قم نیز از محضر آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) بهره برد.
این عالم بزرگ در سلوک اخلاقی و تواضع و فروتنی زبانزد عام و خاص بود و بسیاری از مردم برای کسب فیض یا حل مشکلات خود، همه روزه به ایشان مراجعه می‌کردند.
محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی به همین مناسبت در پیامی درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفت.
در پیام جوکار آمده است: حضرت آیت‌الله آقای حاج سیدعلی‌محمد علاقه‌بند«رضوان الله علیه»، استاد  برجسته حوزه علمیه یزد و فاضل مردمی، فقدانی بزرگ برای دارالعباده و بهره‌مندان از محضر پر فیض این عالم ربانی است.



در ادامه پیام رئیس مجمع نمایندگان استان آمده است: مصیبت ارتحال معلم اخلاق و معرفت، چهره‌ای که سراسر عمر نورانی‌اش با طهارت، تقوا و پارسایی پیوند خورده بود را به محضر مقام معظم رهبری، جامعه روحانیت، ارادتمندان، عموم مردم حسینیه ایران به ویژه بیت مکرم علاقه‌بند تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات و شمول رحمت حق و حشر با اولیا‌الله را برای روح مطهر روحانی مهذب و شخصیت ممتاز معنوی آیت‌الله علاقه‌بند از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.
انتهای پیام/781/ی

نظر شما