شناسهٔ خبر: 50518918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

محسنی اژه‌ای:

مشکلات استان خوزستان باید ویژه رسیدگی و پیگیری شود

صاحب‌خبر -
رئیس دستگاه قضا بر پیگیری و بررسی ویژه مشکلات استان خوزستان تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قضایی با اشاره به سفر اخیرش به استان خوزستان افزود: مشکلات این استان باید به صورت ویژه رسیدگی و پیگیری شود.
وی گفت: خوزستان یک استان بزرگ است که به خاطر وجود نفت و گاز در این استان، دشمن هم به خاطر برخی ضعف‌ها به آن طمع کرده و انصاف نیست که مردم این استان درگیر مشکلات باشند.
محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به یکی از مناسبت‌های این هفته یعنی روز ارتقا فرهنگ عمومی گفت: ارتقا فرهنگ عمومی نیاز به تلاش همگانی دارد و وقتی از مبارزه با فساد صحبت می‌کنیم نیاز به ارتقا فرهنگ عمومی دارد که رسانه‌ها و به خصوص صداوسیما نقش موثری در ارتقا فرهنگ عمومی دارند.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: بسیاری از مشکلات و مفاسد با ارتقاء فرهنگ عمومی حل و ریشه‌کن می‌شود.
محسنی اژه‌ای با اشاره به سالروز شهادت بسیجی شهید حسین فهمیده، اظهار داشت: شهید فهمیده با اقدامی ایثارگرانه، مخلصانه و بموقع دل‌های بسیاری از جوانان را به حقیقت و فرهنگ ایثار و شهادت متوجه کرد و نه تنها خودش در تاریخ ماندگار گردید بلکه راه او در دفاع از اسلام و وطن و ارزش‌ها برای همه به ویژه جوانان الگو شد.
رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به سالروز «شهادت آیت الله قاضی طباطبایی»، از وی به عنوان انسانی وارسته و خیرخواه که عمر خود را وقف تبلیغ دین و تعلیم و تربیت کرد و در این راه به فیض شهادت نائل آمد؛ یاد کرد و گفت: زندگی شهید قاضی طباطبایی و قاتلان و حامیان قاتلان او عبرت آموز است که ببینند این شهید عزیز در چه جایگاهی قرار گرفته است و آن‌ها به چه وضعیتی دچار شده‌اند.
رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان مسلمان خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است، اظهار داشت: روز ۱۳ آبان تعدادی از دانشجویان آگاه با الهام گرفتن از ذات انقلاب اسلامی و نوری که حضرت امام از اسلام و قرآن و حضرت صاحب الامر (عج) گرفته بودند، به طور خودجوش انقلاب دوم را رقم زدند.
محسنی اژه‌ای افزود: شیطان بزرگ برای خودش وجاهت و ابهتی دروغین در دنیا درست کرده بود که خیلی‌ها جرأت نمی‌کردند به او نزدیک شوند و با آن مقابله کنند و اینگونه به خود تلقین کرده بودند که باید دنیا همانطور باشد که ابرقدرت‌ها می‌خواهند.
وی ادامه داد: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در چنین شرایطی با اقدام انقلابی، شاخ این غول نما را شکستند و ابهت دروغینش را با عنایت خدا فرو ریختند و دنیا دید که درون این طبل توخالی چیزی نیست.
رئیس قوه قضاییه گفت: در حادثه طبس نیز جنود پنهان خدا به میدان آمدند و بار دیگر پوزه شیطان بزرگ را به خاک ذلت مالیدند و نشان دادند با تکیه بر ایمان و توکل و اعتماد به خدا می‌توان در برابر قدرت‌های استکباری ایستاد و البته ما نیز باید مراقبت باشیم که روحیه استکباری پیدا نکنیم.
اژه‌ای با اشاره به تقارن روز دانش آموز با سالروز تبعید حضرت امام گفت: دشمن تلاش می‌کرد تا نور الهی را که در امام خمینی (ره) تجلی یافته بود خاموش کند و امام را بازداشت، تبعید و محدود کردند، اما این نور نه تنها خاموش نشد بلکه در تقارنی معنادار و در همان روز ابهت دروغین استکبار فروریخت.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری ۱۴ آبان به عنوان «روز فرهنگ عمومی» اظهار داشت: اصل انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و زیرساخت قدرت، اقتدار و استقلال هم مسائل فرهنگی است.
محسنی اژه‌ای افزود: بسیاری از بزرگان مسئله فرهنگ را از جمله مولفه‌ها و الزامات قدرتِ نظام و ملت می‌دانند، ولی می‌توان گفت فرهنگ زیرساخت همه مولفه‌ها از جمله اقتصاد، امنیت و علم و تکنولوژی است.
وی تصریح کرد: اگر فرهنگ صحیح عمومی اسلامی داشته باشیم بسیاری از مسائل اقتصادی ما هم خود به خود بهتر می‌شود و بسیاری از مشکلات و مفاسد با ارتقاء فرهنگ عمومی حل و ریشه کن خواهد شد.
محسنی اژه‌ای با بیان این که اگر فرهنگ اسلامی و دینی ما ارتقاء یابد، علم و معرفت ما هم افزون می‌شود و امنیت بهبود می‌یابد، خاطرنشان کرد: تعالی فرهنگ عمومی تنها با الزامات قانونی و مقررات حکومتی به وجود نمی‌آید و نیازمند فرهنگ سازی و همیاری رسانه‌ها و صاحبان قلم و خطابه است.

نظر شما