شناسهٔ خبر: 50515416 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

دولت

لاله افتخاری: روش رئیسی، روش ائمه است | فرزند لاله افتخاری به 'ریاست صندوق حمایت از بازنشستگان فولاد'، گمارده شد!

صاحب‌خبر -

لاله افتخاری، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصولگرا دیروز روش رئیسی را «سیره ائمه معصومین و الگوی درست کشور داری» خوانده بود و ساعاتی بعد وزیر کار دولت رئیسی، فرزند خانم افتخاری را به ریاست «صندوق حمایت از بازنشستگان فولاد» منصوب کرد.

حجت عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حکم، حسین عامریان فرزند لاله افتخاری را دارای «مراتب تعهد، تخصص و تجربیات ارزشمند» معرفی کرده اما زارعی کوشا مشاور وزیر کار، او را «از رویش‌های ارزشمند انقلاب» خوانده است.

تملق در دولت رئیسی,لاله افتخاری، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصولگرا

دولت رئیسی در انتصابات، سهم چه افراد و گروههایی را می دهد؟

روزنامه شرق نوشت: چند ساعت پس از آنکه لاله افتخاری گفت «روش رئیسی برای اداره کشور سیره ائمه معصومین‌(ع) است»، فرزندش به‌عنوان مدیرعامل مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد انتخاب شد.

این اولین انتصاب پرحاشیه در دولت سیزدهم نیست و از زمان شروع ‌به ‌کار دولت جدید، انتصاب‌های فامیلی، گروهی و جناحی بدون درنظرگرفتن تخصص و تجربه لازم با چنان سرعتی انجام می‌شود که گویا شعار شایسته‌سالاری و ممنوعیت فامیل‌بازی اصولگرایان در زمان انتخابات اصلا مطرح نشده است.

اواسط مهرماه گزارشی در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد فقط ۱۸۰ انتصاب در حوزه معاونان وزیر، استانداران، مدیران سازمان‌های بزرگ دولتی، مشاوران و رؤسای دانشگاه‌های مهم در دولت سیزدهم انجام شده است. 

در میان منصوب‌شدگان در دولت جدید، ۹۶ نفر سوابق کاری هم‌رتبه یا نزدیک به سمت جدید را دارند و سوابق ۸۴ نفر از این افراد به ‌لحاظ ارتباط با مسئولیت جدید و سطح سمت مجهول است.

در میان وزارتخانه‌ها، ابتدا وزارت نفت، سپس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در رتبه بعد وزارت آموزش‌ و پرورش به‌ لحاظ میزان هم‌سطح‌نبودن یا غیرمرتبط‌ بودن انتصاب‌ها و مجهول‌بودن سوابق افراد در صدر فهرست قرار دارند

نظر شما