شناسهٔ خبر: 5047358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

سعودی‌ها فرودگاه صنعا را بار دیگر بمباران کردند

سعودی‌ها درپی اعلام آمادگی صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز برای کمک به یمن فرودگاه صنعا را بار دیگر بمباران کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز به نقل از المیادین، سعودی‌ها درپی اعلام آمادگی صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز برای کمک به یمن، فرودگاه صنعا را بار دیگر بمباران کردند.

این درحالی بود که یمنی‌ها اعلام کرده بودند که باند این فرودگاه برای فرود هواپیماهای کمک رسان بازسازی شده است.

سعودی‌ها یک هفته قبل هم باند فرودگاه صنعا را پس از آنکه یک هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران آماده فرود در این فرودگاه بود، بمباران کرده بودند.

این اقدام سعودی‌ها در حالی است که شب گذشته «تمیم شامی» سخنگوی وزرات بهداشت یمن اعلام کرد که اوضاع انسانی در این کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد و یمن با یک فاجعه انسانی روبرو شده است.

تمیم شامی با اشاره به اینکه تلفات لحظه به لحظه درحال افزایش است، تصریح کرده بود که به دلیل تخریب شبکه‌های ارتباطی در یمن آمار دقیقی از تعداد تلفات حملات شدید روزهای اخیر به شمال یمن وجود ندارد.

این مقام وزارت بهداشت یمن تاکید کرد که مهلت 5 روزه سعودی‌ها برای آتش‌بس در یمن برای کمک رسانی به همه مردم در این کشور کافی نیست و بیمارستان‌های زیادی تخریب شده و کمبود شدید دارو و لوازم بهداشتی در یمن وجود دارد.

روز گذشته وزیر خارجه عربستان در نشست خبری با همتای آمریکایی خود اعلام کرد که از روز سه شنبه آتش‌بس 5 روزه در یمن برای کمک‌های بشردوستانه برقرار خواهد شد.

نظر شما