شناسهٔ خبر: 50466638 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ورزش بانوان

«سمیرا ایمانی فولادی» هم باشگاهی مهدی طارمی شد

سمیرا ایمانی فولادی برای مربیگری در تیم والیبال پورتو به پرتغال می‌رود.

صاحب‌خبر -

سمیرا ایمانی فولادی والیبالیست سال‌های گذشته تیم های گیتی پسند، ذوب‌آهن، باریچ اسانس کاشان، شهرداری اراک و تیم ملی که در سال‌های اخیر در تیم‌های ذوب‌آهن، نامی نو و تیم ملی مربیگری کرد، به عنوان مربی با باشگاه پورتو پرتغال قرارداد امضا کرد.

ایمانی که با ۸ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی در لیگ برتر والیبال، پر افتخارترین بازیکن ایرانی است، به اولین مربی لژیونر بانوان ورزش ایران تبدیل می‌شود که در یک لیگ معتبر اروپایی مربیگری خواهد کرد. تیم والیبال بانوان پورتو سال گذشته قهرمان لیگ پرتغال شده و نماینده این کشور در لیگ قهرمانان اروپا است و در حال حاضر نیز با ۶ پیروزی از ۶ مسابقه و کسب ۱۸ امتیاز در رده نخست لیگ برتر والیبال پرتغال قرار دارد.

سمیرا ایمانی فولادی,مهدی طارمی

تیم والیبال زنان باشگاه پورتو سال پیش قهرمان لیگ پرتغال شده و سال جاری نماینده این کشور در لیگ قهرمانان اروپا است. این تیم فعلا نیز با ۶ پیروزی از ۶ مسابقه و کسب ۱۸ امتیاز در رده نخست لیگ برتر والیبال زنان پرتغال قرار دارد.

سمیرا ایمانی فولادی با حضور در تیم والیبال بانوان پورتو هم باشگاهی مهدی طارمی خواهد شد تا ایران دو نماینده در این باشگاه معتبر اروپایی داشته باشد. در حال حاضر ۶ والیبالیست دختر ایرانی نیز در لیگ های پرتغال، اسپانیا، اسلوونی و ترکیه توپ می زنند که پرتغال از حضور این دختران بیشترین سهم را داراست.

مهتاب رحمانی و مونا دریس محمودی در باشگاه بواویستا پرتغال، نگین شیرتری در داس آویس پرتغال، مینا روستا در باشگاه اکستریمادورا باداجز اسپانیا، سودابه باقرپور گوریسای اسلوونی و مائده برهانی در باشگاه نمونه گنچلیک ترکیه دخترانی هستند که چهره والیبال زنان را بین المللی کرده اند.

سمیرا ایمانی در مورد هم باشگاهی شدن با طارمی نیز خاطرنشان کرد:این مایه افتخار من است که به باشگاهی می روم که مهدی طارمی، یکی از اسطوره های فوتبال ما که از نظر اخلاقی و بازی عالی است، هم باشگاهی می شوم. امیدوارم نتیجه خوب بگیریم و محبوبیت مان را به عنوان ایرانی بالا ببریم.

سمیرا ایمانی فولادی,مهدی طارمی

پر افتخارترین بازیکن والیبال بانوان ایران در انتها خاطرنشان کرد:در استان اصفهان، والیبال بانوان مثل کشتی مازندران است؛ یعنی کل والیبال بانوان ایران به یک کنار است و والیبال اصفهان یک کنار دیگر و این استان والیبال خیز است. من مدیون زحمات مربیان اصفهانی هستیم و من یک تشکری می کنم از آنها که استادان من بودند مثل خانم ها صادقی، شریف زاده و آرا. آدم به هرجایی برسد نباید اساتیدش را فراموش کند. امیدوارم در والیبال بانوان هم بین المللی بشویم.

نظر شما