شناسهٔ خبر: 50466185 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

اخبار حوادث

فروریختن دیوار کلاس در علی آباد کتول | روایت فروریختن دیوار کلاس در علی آباد کتول از زبان دانش آموزان

امروز شنبه ۸ آبان ماه، بر اثر فروریختن دیوار کلاس در علی آباد کتول 14 نفر مصدوم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوز: از فروریختن دیوار کلاس در علی آباد کتول 14 نفر مصدوم شدند. 10 نفر از مصدومان فروریختن دیوار کلاس در علی آباد کتول کلاس اولی بودند. ۲ نفر از عاملان فروریختن دیوار کلاس در علی آباد کتول بازداشت شدند. در ادامه روایت فروریختن دیوار کلاس در علی آباد کتول از زبان دانش آموزان این مدرسه می‌توانید ببینید:

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: بر اثر گودبرداری دیوار پیش دبستانی یک مدرسه غیردولتی در علی آباد کتول فروریخت و سبب مصدوم شدن تعدادی از دانش آموزان شد.

احسان گوهری راد گفت: در این حادثه ۷ دانش آموز و ۳ مربی این دبستان سطحی مصدوم و دانش آموزان آسیب دیده به بیمارستان علی آباد کتول منتقل شدند.

میقانی، مدیرعامل هلال احمر گلستان نیز در توضیح این حادثه گفت: در ساعت ۹:۴۴ امروز شنبه ۸ آبان ماه، گزارش ریزش آوار ساختمان یک مدرسه در علی آباد کتول از طریق نیروهای مردمی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان گلستان اعلام شد.

 وی ادامه داد: ۷ تیم عملیاتی از شعبه و پایگاه زرین گل علی آباد کتول و پایگاه قرق گرگان با بکارگیری ۵ خودروی امدادی و ۲ ست نجات آوار به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته مدیرعامل هلال احمر گلستان تعدادی کودک محبوس در زیر آوار با همکاری هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی نجات پیدا کردند.

لحظه دردناک نجات کودکان از زیر آوار مدرسه در گلستان و نگرانی خانواده‌های کودکان را در فیلم زیر می‌‌‌توانید ببینید:

افزایش تعداد مصدومان فروریختن دیوار کلاس در علی آباد کتول به 14 نفر

مدیر هلال احمر علی آباد کتول:

ساعت ۹صبح امروز حادثه ریزش دیوار در یک مدرسه را داشتیم که بر اثر این حادثه ۱۴ نفر مصدوم شدند. ۱۰نفر از مصدومان کلاس اولی بودند.

این حادثه در استان گلستان روی داد.

بازداشت ۲ نفر در رابطه فروریختن دیوار کلاس در علی آباد کتول

دادستان علی آبادکتول:

پرونده رسیدگی به حادثه ریزش ساختمان یک مدرسه در شعبه اول بازپرسی دادسرای علی آباد تشکیل شد و همه عوامل درگیر در این حادثه به دادسرا احضار شدند.

مالک زمین مجاور مدرسه که مشغول گودبرداری بود و مسئول مربوط به پلیس ساختمان شهرداری علی آباد کتول هم بازداشت شدند.

چند سال پیش نیز حادثه مشابهی در کرج رخ داد که منجر به زخمی شدن دانش اموزان شد که در ادامه به آن می پردازیم:  

فروریختن دیوار کلاس در کرج

مهین علی پور مدیر روابط عمومی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، درباره جزئیات ریزش دیوار اظهار داشت: در ساعت 13:3 دقیقه ظهر امروز در پی ریزش دیوار  مدرسه با مرکز اورژانس 115 تماس گرفته می‌شود و بلافاصله 3دستگاه آمبولانس عازم محل حادثه در عظیمیه کرج گلستان 8 دبستان پسرانه فرهنگ شدند.

وی ادامه داد: در پی ریزش این دیوار 12تن از دانش آموزان پسر کلاس ششم دچار مصدومیت شدند که بلافاصله تکنسین های اورژانس در محل اقدامات اولیه پزشکی را انجام دادند و دانش آموزان را به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل کردند.

وی ادامه داد: تاکنون از وضعیت عمومی دانش آموزان خبری گزارش نشده است و لازم به ذکر است معاون استاندار البرز هم اکنون در محل حادثه مشغول بازدید می‌باشد.

متاسفانه وصد متاسفانه تا مشکلی برای مدرسه ای درست نشود کسی به فکر نیست موقعی که اتفاق افتاد اون موقع مسئولین چشمانشان برروی واقعیت باز می شود وبه فکر چاره می افتند ما مدرسه تا عمر پنجاه ساله در کشور داریم که کسی به فکر بازسازی آن نیست.

رییس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: بر اثر ریزش دیوار حائل بین یک ساختمان آموزشی و خیابان در منطقه عظیمه کرج تعدادی از دانش آموزان این مدرسه زخمی شدند.

علی طاهری خلوص در گفت و گو با خبرگزاری برنا با بیان این مطلب افزود: این حادثه متاسفانه روز دوشنبه مورخ 27 بهمن ماه راس ساعت 45/12 دقیقه در ضلع شمالی مدرسه غیر انتفاعی فرهنگ 2 ( ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان کرج ) رخ داد.

وی در خصوص علت این حادثه اظهارداشت: اختلاف سطح خیابان با ساختمان آموزشی ، رانش زمین و فرو رفتگی سطح خیابان و فشار خاک پشت دیوار حائل بین این مدرسه و خیابان ، منجر به فرور ریختن بخشی از دیوار حائل و و دیوار جانبی ساحتمان آموزشی و کلاس شد.

به گفته وی بر اثر ریزش دیوار 16 نفر از دانش آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی این مدرسه مصدوم شدند که بلافاصله از طریق اورزانس به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شدند.

رییس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان البرز در ادامه گفت و گو با خبرگزاری برنا یادآور شد: پس از معاینه و معالجه سرپایی، 12 نفر از دانش آموزان ترخیص و 4 نفر دیگر جهت اطمینان از سلامت کامل در بخش عمومی این بیمارستان بستری شدند.

به گفته طاهری خلوص مسوولان استانی از جمله دکتر معصومی معاون عمرانی استاندار، ساکی مدیر کل آموزش و پرورش و یعقوبی مدیر ناحیه یک ضمن مراجعه فوری به محل حادثه و بررسی جوانب آن از دانش آموزان آسیب دیده عیادت کردند.

نظر شما