شناسهٔ خبر: 50463750 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ابراز امیدواری رییس اتاق ایران به افزایش صادرات

رییس اتاق‌ بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سهم محصولات دانش بنیان از صادرات کشور اکنون ۱.۵ درصد است که باید برای افزایش آن به سود اقتصاد کشور برنامه‌ریزی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسین شافعی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر بیان کرد: تورم، تحریم ها، خشکسالی و شیوع ویروس کرونا زمینه ساز مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه شده که حل آن به صورت پایدار نیازمند توسعه اقتصادی است.

وی بیان کرد: نقش ائمه جمعه در هدایت و اطلاع رسانی مردم بسیار مهم است که مشکلات معیشتی  دغدغه امروز همه اقشار جامعه است.

وی افزود: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مردمی باید زمینه حضور بخش خصوصی برای تغییر در رفاه اجتماعی و اقتصادی جامعه فراهم شود و اتاق‌بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی در امور مرتبط به بخش خصوصی و چالش های اقتصادی راهنمای قوای سه گانه کشور است.

رییس اتاق‌بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران در حاشیه این دیدار در گفت و گو با رسانه ها بیان کرد: وضعیت کلی اقتصادی اکنون مطلوب نیست و صادرات غیرنفتی با محدودیت های ایجاد شده از سال ۹۷ کاهش داشت اما با تصمیمات جدید صادرات در سال ۱۴۰۰ از لحاظ وزنی و ارزشی رو به پیشرفت خواهد بود.

وی با اشاره به صادرات مواد خام افزود: صادرات مواد خام ارزش زیادی ندارد و سهم محصولات دانش بنیان در صادرات ۱.۵ درصد است که با عضویت در کارگروه هایی همچون اوراسیا و شانگهای چین و تغییرات در رویکرد بخش خصوصی شاهد جهش صادراتی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این نشست عنوان کرد: اقتصاد، اشتغال و تولید مهمترین دغدغه امروز کشور است و اقتصاد منتهی به دولت با شکست مواجهه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی افزود: سرمایه گذار با دغدغه اشتغالزایی وارد حوزه تولید می شود و در کنار توسعه سرمایه خود به دنبال رونق اشتغال و تولید است و با رفع موانع تولید و افزایش صادرات اقتدار نظام اقتصادی کشور حفظ خواهد شد.

نظر شما