شناسهٔ خبر: 50459910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حسین سلیمی مطرح کرد؛

اثرات سو مازوت سوزی بر تجهیزات نیروگاه بندرعباس/ هزینه 500 میلیاردی برای کاهش آلایندگی

موج نیوز

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: احتراق سوخت مازوت علاوه پیامدهای زیست محیطی بر تجهیزات نیروگاه بندرعباس نیز آسیب وارد کرده و باعث تحمیل هزینه اضافی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین سلیمی  مدیرعامل نیروگاه بندرعباس روز شنبه (8 آبان ماه) نشست با رسانه ها  از اثرات مخرب سوخت مازوت بر تجهیزات مکانیکی این نیروگاه خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهبود عملکرد و اقدامات در راستای کاهش آلایندگی ناشی از مصرف اجباری مازوت هزینه شده است.

وی ادامه داد: نیاز است برای تخصیص میزان گاز به هرمزگان که در زمستان افزایش مصرف گاز چندانی ندارد چاره‌ای اساسی اندیشیده شود تا در حق مردم استان اجحاف نشود.

سلیمی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های به‌وجود آمده در سال های اخیر جهت تخصیص گاز طبیعی به نیروگاه ها و جایگزین کردن سوخت مازوت، آثار نامطلوب و مخرب آن بر تجهیزات مکانیکی و بویلرها مورد تحلیل قرار گرفته است.

به گفته این مدیر صنعتی احتراق سوخت مازوت در نیروگاه علاوه بر تولید آلاینده های گازی و پیامدهای زیست محیطی بر تجهیزات نیروگاه بندرعباس نیز آسیب وارد کرده و باعث تحمیل هزینه اضافی می شود.

سلیمی در پایان توضیح داد: پس از احتراق ، مازوت ، آلودگی خاکستری بر روی مشعل ها و لوله های بخار به جا می گذارد که باعث کاهش راندمان حرارتی و خوردگی اجزای بویلر می شود که برداشتن آن مستلزم عملیات تعمیرات دوره ای اضافی است.

نظر شما