شناسهٔ خبر: 50449603 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

بایدن در دیدار با مکرون: واشنگتن در انعقاد این قرارداد دست‌وپا چلفتی بود

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با همتای فرانسوی خود بعد از بحران قرارداد زیردریایی استرالیا به بی‌درایتی درخصوص این قرارداد اذعان کرد.

صاحب‌خبر -

 به نقل از آر تی، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین دیدار خود با همتای فرانسوی خود بعد از بحران قرارداد زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا ، به بی‌درایتی در این قرارداد اذعان کرد و گفت: آنچه اخیراً آمریکا در قبال فرانسه انجام داد فاقد تدبیر است؛ و واشنگتن در انعقاد این قرارداد دست‌وپا چلفتی بود.

« جو بایدن » در دیدار با « امانوئل مکرون » در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ که در رم، پایتخت ایتالیا برگزار شد، افزود: هیچ جایی در جهان وجود ندارد که آمریکا نتواند در آن‌جا با فرانسه همکاری کند، زیرا این دو کشور پس از اختلاف برسر قرارداد امنیتی بین واشنگتن، لندن و کانبرا برای بهبود روابط تلاش می‌کنند، همچنین فرانسه قدیمی‌ترین و وفادارترین متحد آمریکا است.

هنگامی که بایدن و مکرون برای دیدار با یکدیگر حاضر شدند یکی از خبرنگاران حاضر خطاب به بایدن فریاد زد: آیا می‌خواهید از آقای رئیس‌جمهور عذرخواهی کنید؟ بایدن نیز در جواب گفت: به چه دلیل؟!

پیمان سه جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا و دور زدن نزدیک‌ترین و یکی از مهمترین شرکای تجاری و تاریخی غرب یعنی فرانسه که ماه پیش اتفاق افتاد خشم شدید پاریس را به همراه داشت به طوری که فرانسه سفیر خود را از واشنگتن فراخواند. اما کمی بعد طی تماس‌هایی که مقامات آمریکایی با پاریس گرفتند فرانسه سفیرش را بازگردند، اما همچنان تأثیرات این قرارداد دامن‌گیر روابط پاریس با واشنگتن، لندن و کانبرا است./باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها:

نظر شما