شناسهٔ خبر: 50439986 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

اعلام آمادگی آمریکا برای حضور در مذاکره با ایران

صاحب‌خبر -

معاون سیاسی وزیرامورخارجه کشورمان در بدو ورود به مسکو گفت: مذاکرات درباره لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا با حضور سه کشور اروپایی، چین و روسیه از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی باقری که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات روسی، شامگاه پنجشنبه با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه وارد مسکو شد افزود : قرار است روز جمعه با سرگئی ریابکوف معاون وزیرامورخارجه و مذاکره کننده ارشد روسیه و نیز میخائیل باگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امورخاورمیانه و آفریقا درباره ساز و کارهای از سرگیری مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه ضد ملت ایران رایزنی کنیم.

معاون سیاسی وزیرامورخارجه کشورمان که پس از سفر به بروکسل و گفتگو با «انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام به روسیه سفر کرده است ، دیدار با سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد روسیه و میخائیل باگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا را مهم ارزیابی و تاکید کرد: براساس توافق به دست آمده، گفت‌وگوهای جدید از حدود یک‌ماه دیگر دوباره از سر گرفته می‌شود.

او در گفت‌وگو با صداوسیما افزود : رایزنی درباره وضعیت مناسبات ایران و روسیه و نیز آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله سرفصل های مورد گفتگو با طرف‌های روس خواهد بود.

همزمان مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی آمادگی این کشور را برای مذاکراتی که آن را از روی «حسن نیت» در راستای بازگشت به توافق هسته‌ای می‌خواند، اعلام کرد.

صفحه توییتر شبکه الجزیره به نقل از جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا درباره از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین نوشت: ما شاهد نشانه های مثبتی از آمادگی ایران برای بازگشت به مذاکرات بوده ایم. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا ایرانی ها به میز مذاکرات بازخواهند گشت یا نه.

این شبکه همچنین به بخش دیگری از اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا پرداخته و به نقل از او نوشت: ما آماده ایم از روی حسن نیت برای بازگشت به توافق هسته ای مذاکره کنیم و امیدواریم ایرانی ها هم آماده باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما