شناسهٔ خبر: 50432735 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

بر اساس گزارش مرکز آمار اعلام شد؛

روی خوش تورم به پول‌دارها / هزینه فقرا ۴۶و ثروتمندان ۳۱درصد افزایش یافت

تورم سالانه کل خانوارهای کشور در مهر امسال برابر با ۴۵.۴ درصد بوده که این رقم برای پایین‌ترین و بالاترین دهک درآمدی به ترتیب ۴۷.۹ و ۴۶.۹ درصد گزارش شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، مقایسه تورم سالانه در دو ماه گذشته نشان می‌دهد که این شاخص برای پایین‌ترین دهک درآمدی، ۰.۶ درصد افزایش یافته اما برای بالاترین دهک درآمدی، ۲.۵ درصد کاهش یافته‌است.

همچنین در حالی تورم نقطه‌ای برای کل خانوارهای کشور در مهر ماه برابر با ۳۹.۲ درصد بود که این رقم برای پایین‌ترین و بالاترین دهک درآمدی به ترتیب برابر با ۴۶ و ۳۱.۱ درصد گزارش شده‌است.

مقایسه تورم نقطه‌ای نسبت به شهریور نشان می‌دهد که این شاخص برای بالاترین دهک درآمدی ۹.۵ درصد و برای پایین‌ترین دهک درآمدی تنها ۲.۵ درصد کاهش یافته‌است.

به بیان دیگر، هزینه پایین‌ترین دهک درآمدی در مهر ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته که این رقم برای بالاترین دهک درآمدی برابر با ۳۱.۱ درصد بوده‌است

همچنین تورم سالانه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات برای پایین‌ترین دهک درآمدی ۶۲.۲ درصد و برای بالاترین دهک درآمدی ۵۹.۴ درصد گزارش شده‌است.

باید توجه داشت که بیش از ۴۳ درصد هزینه پایین‌ترین دهک درآمدی مربوط به گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات است که این رقم برای بالاترین دهک درآمدی حدود ۱۷ درصد است.

برچسب‌ها:

نظر شما