شناسهٔ خبر: 50415985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی:

۷۰ میلیارد ریال برای تامین آب عشایر خوی اختصاص یافت

ارومیه – نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۷۰ میلیارد ریال برای تامین آب مناطق عشایری خوی اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، عادل نجف زاده بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایری خوی اظهار کرد: امسال برای تأمین آب مناطق عشایری شهرستان خوی ۷ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته است که این اعتبارات بخش مهمی از نیاز مناطق عشایری به آب را تأمین خواهد کرد.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: امسال برای تأمین منابع آب مورد نیاز و تکمیل زیر ساخت‌های مناطق عشایری آذربایجان غربی ۳۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته است

علی ناجی جمعیت عشایری استان را بیش از ۲۰ هزار ۴۰۰ خانوار اعلام و تصریح کرد: آذربایجان غربی با بیش از ۱۰۴ هزار نفر جمعیت بعد از استان‌های خوزستان و فارس سومین استان عشایری کشور است

وی جمعیت دامی عشایر استان را بیش از ۲ میلیون واحد دامی اعلام کرد و گفت: عشایر استان سالانه ۶۰ هزار تن شیر و محصولات لبنی تولید می‌کنند که از این نظر در کشور رتبه اول را دارند.

حسین عباسی فرماندار خوی هم در این جلسه بر ضرورت واکسیناسیون عشایر منطقه و برنامه ریزی منسجم اداره کل امور عشایری برای خرید دام عشایر تاکید کرد.

سردار علایی فرمانده سپاه خوی هم در این جلسه با اشاره به نقش عشایر در تأمین امنیت مناطق عشایری، عشایر را مرزداران همیشه صبور ایران اسلامی دانست و بر ضرورت رفع مشکلات آنها تاکید کرد.

در ادامه این نشست مسئولان از مدرسه روستای آغباش و طرح‌های این روستا بازدید کردند.

نظر شما