شناسهٔ خبر: 50411451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بنا بر اعلام منابع یمنی؛

انصارالله کنترل کامل منطقه «جبل مراد» در مأرب را به دست گرفت

منابع یمنی از کنترل انصار الله بر منطقه  راهبردی جبل مراد و آغاز عقب نشینی ائتلاف متجاوز سعودی و نیروهای وابسته به رئیس جمهور فراری یمن از این منطقه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع میدانی یمن اعلام کردند که نیروهای وابسته به «عبد ربه منصور هادی» و ائتلاف متجاوز تحت سرکردگی عربستان در یمن عقب نشینی خود را از منطقه «جبل مراد» واقع در جنوب «مأرب» آغاز کردند.

پس از تسلط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مرکز «الجوبه» در مأرب، منطقه «جبل مراد» محاصره شد و ارتش و کمیته های مردمی پس از مذاکره و توافق با قبائل این منطقه، کنترل آن را به دست گرفتند.

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده‌اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن نیز امروز در سخنانی اعلام کرد که دشمنان یمن رسماً شکست خوردند و دیگر انتخابی به جز اقرار به شکست ندارند.

وی با اشاره به اینکه چیزی تا آزادسازی شهر «مأرب» باقی نمانده است اعلام کرد که این آزادسازی نیازمند زمان است.

العاطفی ضمن اعلام اینکه تمامی مناطق تحت اشغال ائتلاف متجاوز سعودی بازپس گرفته می‌شود، به این ائتلاف سعودی- اماراتی نسبت به مرحله موسوم به «درد بزرگ» که هنوز آغاز نشده است هشدار داد و از غافلگیری‌های قریب الوقوع به ویژه در زمینه پدافند هوایی و دریایی خبر داد.

نظر شما