شناسهٔ خبر: 50400501 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آمریکا و بحرین اولین رزمایش پهپادی خود را برگزار کردند

ابنا

رزمایش دریایی آمریکا و بحرین در آب های خلیج فارس، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ نیروی دریایی آمریکا و نیروی دریایی بحرین، تمرینات مشترکی را به عنوان بخشی از یک سری تمرینات بین نیروهای آمریکایی و شرکای آنها در منطقه خلیج فارس برای ادغام سامانه‌های بدون سرنشین در عملیات دریایی منطقه آغاز کرده‌اند.

تیم هاوکینز، سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده به خبرگزاری فرانسه گفت: تمرین امروز که «افق های جدید» نام دارد، بخشی از تلاش ها برای کمک به ارتقای آگاهی، بازدارندگی و مشارکت دریایی میان دو طرف است.

هاوکینز که در کنار دو کشتی نیروی دریایی سلطنتی بحرین بود، افزود: ما دو کشتی بدون سرنشین به نام Mantas T-12 را به کار خواهیم گرفت تا توانمندی و آگاهی خود را در حوزه دریایی، که بسیار برای حفظ ثبات و امنیت منطقه مهم است، افزایش دهیم.

این اولین بار است که نیروی دریایی آمریکا استفاده از کشتی های بدون سرنشین و سرنشین دار را در آب های خاورمیانه ترکیب می کند.

شایان ذکر است که ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین ماه گذشته اعلام کرد که نیروی جدیدی را برای ادغام پهپادها، کشتی های بدون سرنشین و هوش مصنوعی در عملیات خود در خلیج فارس راه اندازی کرده است و گفته بود که به کار گیری«نیروی ۵۹» به همکاری منطقه ای بستگی دارد.

نیروی دریایی بحرین مشرف به تنگه استراتژیک هرمز است، گذرگاهی با عرض کمتر از 40 کیلومتر در باریک ترین نقطه آن، که ایران با استفاده از آن عبور و مرور دریایی را زیر نظر دارد.

اعلامیه فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در بحبوحه تنش های دریایی بین ایران و رژیم صهیونیستی که بحرین سال گذشته روابط خود را با آن عادی کرد، منتشر شد.

ایران و رژیم صهیونیستی از ماه فوریه به درگیر شدن در آنچه که تحلیلگران آن را "جنگ سایه" می نامند، متهم شده اند که در آن کشتی های مرتبط با هر کشور در آب های اطراف خلیج فارس مورد حمله قرار گرفته اند.

ایران در ماه آگوست ادعاهای غرب را رد کرد که از پهپادهایش در حمله مرگبار نفتکش در سواحل امارات متحده عربی استفاده شده است.

ایران، رژیم صهیونیستی را به ساختن این سناریو برای تضعیف این کشور، متهم کرد

.............................
پایان پیام/ 268

نظر شما