شناسهٔ خبر: 50387250 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

در حال تکمیل/ اختلال در جایگاه‌های سوخت

حمله سایبری به سامانه سوخت‌‌‌گیری/ بازگشت ۴۰ درصد از پمپ بنزین‌ها به مدار

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: اکنون ۴۰ درصد از جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به صورت دستی به مدار فعالیت بازگشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، از ساعاتی پیش جایگاه های سوخت با اختلال روبه رو شده و مردم نمی توانند با کارت سوخت، برای خودروهای خود سوخت گیری کنند.

به گفته مسئولان شرکت فرآورده های نفتی، این مشکل موقتی است و در تلاش هستند تا سریعا مشکل برطرف شود.

سوخت گیری به صورت آزاد امکانپذیر است اما فعلا نمی توان از کارت ها سوخت استفاده کرد.

ایسنا نوشته مراجعه کنندگان به جایگاه‌های سوخت با پیام «حمله سایبری 64411» بر روی صفحه دیجیتال پمپ‌ها مواجه می‌شوند.

تسنیم نوشته تا این لحظه هیچ دلیلی به صورت رسمی دراین باره اعلام نشده اما به نظر می‌رسد بروز مشکل فنی در سیستم هوشمند سوخت رسانی دلیل وقفه و اختلال ایجاد شده است.‌

باشگاه خبرنگاران هم فیلمی از صف طولانی مقابل یک پمپ بنزین منتشر کرده است.

علی فروزنده مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت نیز گفته: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده است. سوخت گیری در جایگاه سوخت با مشکل مواجهه نیست ، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی سامانه کارت سوخت را از مدار خارج کرده اند. مردم می‌توانند از پمپ بنزین ها سوخت گیری بنزین را با قیمت آزاد استفاده کنند. این اطمینان را می دهیم که مشکلی برای سهمیه های سوخت هم وطنان ایجاد نمی شود و سهمیه ها بدون مشکل حفظ خواهد شد.کارشناسان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در حال بررسی و رفع مشکل فنی ایجاد شده هستند لذا به محض حل شدن مشکل به اطلاع رسانی به هموطنان انجام خواهد شد.

همچنین فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تشکیل جلسه فوری برای رفع اختلال سامانه هوشمند سوخت خبر داد و گفت: جلسه ای فوری درباره اختلال سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

تکذیب افزایش قیمت بنزین/ پمپ بنزین‌ها به زودی فعال می‌شوند

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و خواهش ما این است که مردم تا حل مشکل فنی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت در کشور به پمپ بنزین ها مراجعه نکنند.

 به دنبال بروز مشکل فنی در سامانه کارت سوخت که باعث شد شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سامانه هوشمند را از مدار خارج کند، فاطمه کاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برخی از جایگاه‌های سوخت فعال هستند اما برخی دیگر متوقف شده‌اند، اظهار کرد: در برخی پمپ بنزین‌ها نیاز است کارشناسان شرکت در محل حاضر شوند و به صورت دستی سامانه را از مدار خارج کنند و ممکن است این مساله طول بکشد.

به گفته وی جای نگرانی برای سهمیه‌های بنزین نیست و در حال حل مشکل هستیم.

وزیر کشور: اختلال در پمپ‌ بنزین‌ها یک اشکال سامانه‌ای است، به‌زودی رفع می‌شود

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است و به زودی رفع می شود.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه: هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد، گفت: مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

حمله سایبری به سامانه سوخت‌‌‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها

نورنیوز نوشت: اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده ناشی از حمله سایبری بوده است.

کارشناسان فنی در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و به زودی روند سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها به حالت عادی برخواهد گشت.

جزییات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد.

بازگشت ۴۰ درصد از پمپ بنزین‌ها به مدار

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین اعلام کرد: اکنون ۴۰ درصد از جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به صورت دستی به مدار فعالیت بازگشته‌اند.

به گفته وی جایگاه‌های عرضه سوخت سی ان جی مشکلی ندارد و تحویل سوخت کماکان برقرار است.

نظر شما