شناسهٔ خبر: 50361278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

دکتر عین اللهی: وضعیت خوابگاه های دانشجویان در اولویت اول ما قرار دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همراهی رئیس، معاون و مدیران دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارتخانه، از مجتمع کوی خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید و با دانشجویان گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا تهران، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه دکتر حسین قناعتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عباس شیراوژن معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، دکتر محمدحسین صادقیان معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهندس بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت و جمعی از مدیران و مسئولان وزارتخانه و دانشگاه، همزمان با میلاد باسعادت پیامبر مهربانی ها حضرت محمد مصطفی (ص) روز یکشنبه 2 آبان 1400 از مجموعه خوابگاه های کوی دختران و پسران دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کردند و با حضور در اتاق های دانشجویان، از نزدیک، صحبت ها و درخواست های آنان را شنیدند.
در این بازدید دکتر عین اللهی در صحبت های خود با دانشجویان، گفت: ما وضعیت و مشکلات خوابگاه ها را از نزدیک مشاهده کردیم و به امید خدا تمام سعی و توان خود را برای رفع مشکلات به کار خواهیم بست.
وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگاران، تصریح کرد: امری که در دولت جدید در اولویت قرار دارد، رسیدگی به مشکلات مردم است. ما با حضوردر خوابگاه های کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران از نزدیک مشکلات دانشجویان که برای ما بسیار با اهمیت، عزیز و محترم هستند را، دیدیم و بطور قطع دراولویت قرار می دهیم تا مشکلاتشان را برطرف کنیم، همانطور که در قضیه واکسیناسیون نشان دادیم می توانیم و در مدت حدود 2 ماه و نیم، بالای 70 درصد مردم را واکسینه کردیم.
وی با دعوت از خیرین برای مشارکت در ساخت و وسعه شبکه خوابگاهی دانشگاه، گفت: ما منابعی در وزارتخانه در نظر داریم و از مردم و خیرین و همچنین سایر نهادهای دولتی نیز که علاقه به مشارکت در این امر خیر را دارند دعوت به همکاری می کنیم.
دکتر عین اللهی ابراز امیدواری کرد مشکلات کوچک و کوتاه مدت دانشجویان در خوابگاه ها را در مدت کوتاهی حل کنیم و افزود: طبیعی است برای حل مشکلات اساسی دانشجویان، به زمان بیشتری نیاز داریم. به عنوان مثال تخریب ساختمان قدیمی و احداث خوابگاه جدید به زمان طولانی تری نیاز دارد.
وزیر بهداشت با اشاره به تیم خوب و کارآمد دکتر قناعتی رئیس دانشگاه، گفت: امیدوارم مسئولان دانشگاه این کار را در اولویت قرار دهند زیرا خوابگاه ها و وضعیت زندگی دانشجویان در اولویت اول ما قرار دارند.
وی همچنین گفت: بنده به دانشجویان قول دادم که در ماه های آینده به کوی بیایم و بازدیدی از روند حل مشکلات آنان داشته باشم.
دکتر عین اللهی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص بازگشایی دانشگاه ها و خطرات حضور دانشجویان علوم پزشکی در خوابگاه ها با توجه به شیوع کرونا، گفت: باتوجه به اینکه دانشجویان علوم پزشکی خیلی سریع واکسن زده اند و جزو اولین گروه هایی در کشور هستند که هر 2 دوز واکسن را دریافت کرده اند، اطمینان خاطر داریم که حضورشان در خوابگاه ها مشکلی را به دنبال نخواهد داشت.
وی افزود: در خوابگاه ها اتاق ایزوله وجود دارد و همانطور که مشاهده کردید، همه دانشجویان با ماسک در خوابگاه حضور دارند و شیوه نامه ها را رعایت می کنند. همچنین با سرعت بالای واکسیناسیون بزودی اوضاع کشور بهتر خواهد شد.
در ادامه این بازدید، دکتر محمدحسین صادقیان معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه در پاسخ به سوال خبرنگاران، درخصوص وضعیت اسکان دانشجویان، گفت: باتوجه به اینکه تهیه مسکن در شهر تهران جزو سخت ترین مشکلات دانشجویان است و واقعا خودشان نمی توانند به تنهایی این مشکل را حل کنند، براین اساس اولویت اول دانشگاه و بنده این شد که ظرفیت اسکان خوابگاه ها را بالا ببریم. هم اکنون ظرفیت اسکان ما 3 هزار و 300 تخت است که با توجه به شرایط و شیوه نامه های اعلامی، حدود 2500 تخت را به دانشجویان تحویل دادیم.
وی افزود: هم اکنون به دنبال اجاره ساختمان هایی مناسب برای اسکان موقت دانشجویان به منظور کاهش ظرفیت اتاق ها در شرایط کنونی شیوع کرونا هستیم.
دکتر صادقیان همچنین گفت: باتوجه به قدیمی بودن بیشتر ساختمان های ما بویژه خوابگاه متاهلین، دانشگاه 2 پروژه را در پیش دارد، یکی توسعه خوابگاه ها و دیگری مرمت و بازسازی خوابگاه های قدیمی که هم حمایت وزارتخانه را لازم دارد و هم مشارکت خیرین و سازمان های دولتی و غیردولتی که به کمک ما بیایند تا این اتفاقات خوب بیفتد.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه تصریح کرد: علاوه بر بحث خوابگاه و اسکان، موضوع تغذیه دانشجویان است که در حال تلاش برای ارتقای سرانه آن هستیم تا بتوانیم در روزهای تعطیل هم به دانشجویان غذا ارائه دهیم. در دولت قبل، آشپزخانه قدیمی تخریب و یک آشپزخانه مجهز صنعتی ساخته شد که ظرفیت تولید 5000 وعده غذا در روز را دارد و قصد توسعه آن را تا 5000 غذا در هر وعده و همچنین بالا بردن کیفیت غذا را داریم.
دکتر صادقیان همچنین از بسته شدن قرارداد جدید ناوگان حمل و نقل دانشجویان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: باتوجه به بسته شدن دانشگاه ها و آموزش غیرحضوری دانشجویان، سرویس های ایاب و ذهاب کاهش پیدا کرد که با توجه به بازگشایی دانشگاه ها، درحال بستن قرارداد جدید هستیم و کیفیت و ظرفیت ناوگان حمل و نقل دانشجویان افزایش پیدا خواهد کرد.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان، از دانشجویان عضو شورای صنفی خواست در کنار دانشگاه و مسئولان باشند.
وی افزود: فقط مطالبه گری مهم نیست، دانشجویان یک سری حقوق به گردن ما دارند و علاوه بر آن باید یک سری وظایف به عنوان کنشگر اصلی ایفا کنند.
خبرنگار و عکاس: حسین شیخ محمدی

کد خبرنگار: 240501

نظر شما