شناسهٔ خبر: 50349189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آزادی ۳۲۰۰ کیلومتر مربع توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن

ابنا

نیروهای مسلح یمن در استان های مأرب و شبوه توانستند ۳۲۰۰ کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده را آزاد سازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سخنگوی نیروهای مسلح یمن که پیش از این از انجام عملیات موفق «ربیع النصر» (بهار پیروزی) در دو استان «مأرب» و «شبوه» و تحقق کلیه اهداف مورد نظر خبر داده بود، طی یک کنفرانس خبری به توضیح در خصوص جزئیات این عملیات پرداخت.

بر اساس این گزارش، سرتیپ «یحیی سریع» گفت: نیروهای یمنی در عملیات «بهار آزادی» در استان‌های مأرب و شبوه موفق شدند 3200 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده را آزاد سازند.

او امروز در تشریح جزئیات عملیات مذکور که هفته پیش انجام شد، گفت که یگان پهپادی نیروهای ارتش یمن در این عملیات 278 عملیات انجام دادند که 161 عملیات در اراضی اشغالی یمن بوده و 117 عملیات در عمق خاک عربستان بوده است.

وی افزود: یگان موشکی نیز 130 حمله انجام داد که 95 حمله در اراضی اشغال شده یمن و 35 حمله در عمق خاک سعودی صورت گرفت و در طول عملیات نصرالربیع، در مجموع چهار پهپاد شناسایی و جاسوسی شامل یک فروند پهپاد CH4، یک فروند پهپاد وینگ لونگ و دو پهپاد اسکن ایگل منهدم شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: آزادسازی اراضی اشغال شده یمن یک وظیفه دینی و ملی است و ما به مقاومت در برابر جنایتکاران ادامه می دهیم. نیروهای یمنی در عملیات بهار آزادی توانستند مناطق عسیلان، بیحان و عین در استان شبوه را آزاد سازند.

یحیی سریع اظهار داشت: افزون بر این، مناطق حریب، العبدیه و بخش هایی از مناطق جبل مراد و الجوبه در مأرب آزاد شدند. برخی از مناطق آزاد شده به پایگاهی برای تروریست های تکفیری تبدیل شده بودند.

وی ادامه داد: در نتیجه این عملیات، 1840 مفر کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند که 550 تن کشته شده، 1200 نفر زخمی و 90 نفر نیز اسیر شده‌اند. در میان کشته‌ها شماری از سرکرده‌های ارشد داعش و القاعده که العبدیه را به لانه خود تبدیل کرده بودند و تحت حمایت ائتلاف سعودی قرار داشتند، نیز به چشم می‌خورند.

یحیی سریع گفت: از مهمترین نتایج عملیات بهار پیروزی این بود که مواضع نظامی نیروهای ما در مناطق آزاد شده تثبیت شد و نیروهای مزدور در حال تعقیب هستند.

بر اساس این گزارش، طی این عملیات، نزدیک به 16 خودروی زرهی و نظامی و نفربر نابود و به آتش کشیده شد و 180 قبضه سلاح از بین‌ رفت. نیروهای یمنی همچنین موفق شدند که پنج انبار اسلحه را طی این عملیات نابود کنند. ده‌ها خودروی زرهی و خودروی نظامی متعلق به نیروهای متجاوز از سوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به غنیمت گرفته شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه «نیروهای ما هم اکنون در حومه و مناطق مشرف بر شهر مأرب هستند»، به سرکرده‌های مزدور درباره اصرار بر مواضع خود هشدار داد و از شهروندان غیرنظامی در شهر مأرب خواست که از مقر و مناطق نظامی نظامیان مزدور که برای اهداف نظامی استفاده می‌کنند، دور شوند.

سرتیپ سریع تصریح کرد: همان‌طور که نیروهای ما به وعده و قول خود در آزادسازی مناطقی که اکنون آزاد شده‌، عمل کردند، همین قول را در باره آزادی مأرب می‌دهیم و می‌گوییم که مأرب نیز آزاد خواهد شد. هیچ ملتی نمی‌تواند تحت قیمومیت دیگران و اشغالگری به اهداف خود برسد.

وی در خاطرنشان کرد: ما همچنان تأکید می کنیم که به ادامه نبرد مأرب پایبند هستیم. هرگز نبرد مأرب را متوقف نخواهیم ساخت. ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن تصاویر ضبط شده از عملیات بهار آزادی را منتشر خواهد کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از نقش مهم قبائل البیضاء، شبوه و مأرب در انجام موفق عملیات ربیع النصر سخن گفت و ضمن تقدیر و تمجید ار آن‌ها در نبرد آزادی و استقلال یمن، آن‌ها را مایه افتخار و مباهات دانست.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما