شناسهٔ خبر: 50348415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مقام سوری: کشورهای عربی دیگر مشکلی با رابطه سوریه با ایران ندارند

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک مقام عالی‌رتبه سوری بدون ذکر نام خود به شبکه المیادین گفت که بشار اسد و عبدالله دوم پادشاه اردن بیش از یک بار در یک سال گذشته با یکدیگر گفت‌و‌گو کرده‌اند و ارتباطات در سطح رهبران دو کشور پیش از این آغاز شده بود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، او در سخنانی درباره اقبال دوباره کشورهای عربی به سمت سوریه و همچنین سازش با رژیم صهیونیستی پرداخت و در خصوص کشورهای عربی به رابطه سوریه با اردن اشاره کرد و گفت گفت‌و‌گوی تلفنی اخیر میان بشار اسد و عبدالله دوم، اولین مورد در یک سال گذشته نبود..

این مقام سوری همچنین گفت که در یک سال اخیر، فرستادگان پادشاه اردن به دمشق آمده و با بشار اسد در کاخ ریاست‌جمهوری دیدار کرده‌اند. به گفته او تا سال گذشته زمان مناسبی برای اطلاع‌رسانی از ارتباطات با اردن نبود اما اکنون زمان مناسبش فرا رسیده است.

او همچنین گفت که پیش از این روابط سوریه با ایران یکی از موارد اختلافی سوریه با کشورهای عربی بود و آن‌ها در دیدارهای خود در این مورد با مقامات دمشق بحث می‌کردند، اما اخیرا دیگر موضوع ایران در هیچ مذاکره و گفت‌و‌گویی میان سوریه و کشورهای عربی مطرح نمی‌شود.

این مقام سوری در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که هر گونه افزایش رابطه‌ای از سوی کشورهای عربی با سوریه، موجب این نمی‌شود که دمشق موضع خود را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر دهد. او عادی‌سازی روابط با اسرائیل را یک خطا و ضربه به منافع عربی و فلسطینی دانست و تأکید کرد که سوریه در موضوع اسرائیل بیطرف نیز نخواهد ماند و هرگز وارد پیمان‌ها و ائتلاف‌هایی که تناسبی با منافع و اصول سوریه دارد، نخواهد شد.

این خبر را در المیادین ببینید

نظر شما